مدیر کل دامپزشکی استان قزوین:
مدیر کل دامپزشکی استان قزوین گفت: بیش از ۵۰۰ کیلو گرم گوشت قرمز غیر قابل مصرف از چرخه مصرف عزاداران حسینی حذف شد.
کد خبر: ۶۵۸۴۱۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴ 23 September 2018

500 کیلو گرم گوشت قرمز غیر قابل مصرف در قزوین معدوم شد

حمید زینالی در گفتگو با خبرنگار تابناک قزوین اظهار کرد: کارشناسان بهداشتی و ناظران ذبح شرعی دام در ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان در قالب ۱۶ اکیپ بازرسی بهداشتی و نظارت بر ذبح شرعی دام وظیفه تضمین سلامت و حلیت گوشت قرمز مصرفی عزاداران حسینی را بر عهده داشتند.

وی افزود: اداره کل دامپزشکی استان قزوین جلسات متعددی را با هیئت امنای امامزاده ها، بقاع متبرکه و هیئات مذهبی برگزار کرد و در خصوص خدمات رسانی دامپزشکی در این ایام و نحوه بهره مندی از این خدمات برای هیئت ها بازگو شد.

زینالی بیان کرد: در جلسه ای که با حضور اعضای انجمن صنفی ذابحین استان قزوین برگزار شد مواردی در خصوص ذبح دام و ابزار طراحی شده توسط اداره کل دامپزشکی که نقش عمده ای در کاهش آلودگی محیطی در زمان ذبح دام دارد برای ذابحین عنوان شد.

وی همچنین از اطلاع رسانی گسترده از طریق ارسال پیامک، نصب بنر و بروشور، ارسال خبر به صدا و سیما و خبرگزاریهای و شبکه های اجتماعی خبر داد و خواستار توجه بیش از پیش عزاداران حسینی به بهداشتی بودن فرآورده های خام دامی مصرفی در ایام محرم شد.

مدیر کل دامپزشکی استان قزوین در پایان از بازرسی ۱۰۲۰ راس دام زنده و ۷۴۴ راس لاشه دام کشتار شده خبر داد و اعلام کرد: در این بازرسیها ۵ لاشه دام  به وزن۵۶۴  کیلو گرم ضبط کامل، ۲۸ لاشه اصلاح  و ۱۸۰ عدد آلایش خوراکی دام «دل و جگر و قلوه  جگرسفید» به دلیل غیر قابل مصرف بودن معدوم شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار