در گفتگو با تابناک قزوین مطرح شد؛
سخنگوی شهر اسلامی قزوین با بیان اینکه طرح پویش مردمی پاکبانان محرم، فضا و چهره شهر را برای عزاداران حسینی قزوین آماده کرد  افزود: هدف اصلی ، ترویج فرهنگ مدیریت زباله توسط شهروندان است.
کد خبر: ۶۵۸۳۹۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹ 23 September 2018

هدف اصلی پاکبانان ترویج فرهنگ زباله توسط شهروندان است/ حرکت فرهنگی  پاکسازی معابر از کوچه ها باید تبدیل به یک الگوی ملی و جهانی شود

دکتر سیده منیره قوامی رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر قزوین  در گفتگو با خبرنگار تابناک قزوین اظهار کرد: اگر ميخواهيم از عزاداران واقعي حسینی باشيم لازم است درس هاي قيام عاشورا را بياموزيم  و در كنار درس هاي ايثار، توكل، امر به معروف و نهي از منكر، آزادگي و مبارزه با ظلم و همچنین عمل به تكليف که به عنوان يكي از درس هاي ارزشمند اين واقعه بايد مورد توجه قرار گيرد باید تاکید کنم در دنياي امروز تكليف ما حفظ محيط زيست است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قزوین افزود:با توجه به رشد جمعیت و ترویج مصرف گرایی حفظ محیط زیست از مهمترین دغدغه های جوامع امروز به شمار می رود ضمن اینکه در دهه اول ماه محرم به ویژه روزهای عاشورا و تاسوعا تولید زباله افزایش می یابد که طبق آمار موجود در سال قبل 50 تن زباله توسط 350 پاکبان جمع آوری شده است که آمار قابل توجهی است.

به گفته وی،در چند سال گذشته زحمات زیادی برای فرهنگ سازی در راستای نریختن زباله کشیده شد که امیدواریم این موضوع در کاهش تولید زباله موثر باشد.

وی با بیان اینکه فعالان محیط زیستی از این طرح استقبال پرشوری کردند، افزود: حرکت فرهنگی پاکسازی معابر از کوچه‌ها یک وظیفه اجتماعی شده و امید است یک الگوی جهانی و ملی شود ضمن اینکه، مشارکت جوانان و قشر آگاه و متخصص جامعه در پاکسازی شهر اقدامی  شایسته و ارزشمند است.

قوامی با بیان اینکه طرح پویش مردمی پاکبانان محرم، فضا و چهره شهر را برای عزاداران حسینی قزوین آماده کرد  افزود: هدف اصلی ، ترویج فرهنگ مدیریت زباله توسط شهروندان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار