استاندار قزوین :
استاندار قزوین گفت: فراهم کردن بستر تخلیه روانی در جامعه از شیوع و گسترش آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد پیشگیری می کند.
کد خبر: ۶۵۸۲۸۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۱ 23 September 2018

به گزارش تابناک قزوین، عبدالمحمد زاهدی در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر که در استانداری قزوین برگزار شد افزود: باید جامعه را شناخت تا بتوان برای درمان دردهای آن اقدام کرد همان طور که یک پزشک تا زمانی که بیماری را تشخیص ندهد نمی تواند آن را درمان کند.


وی افزود: باید مشکلات و آسیب های اجتماعی در کارگروه ها و جلسات با صراحت بیشتری مطرح شوند تا بتوان با شناخت دقیق تر برای ارایه راهکار اقدام کرد.


زاهدی خاطر نشان کرد: به عنوان مثال زمانی از مطرح کردن بیماری ایدز در کشور به دلیل صبغه مذهبی جامعه خودداری می شد در حالیکه امروزه آموزش های پیشگیری از این بیماری به راحتی در جامعه ارایه می شود. 

استاندار با بیان اینکه باید در پژوهش های اجتماعی به عوامل مهم آسیب زا توجه بیشتری کرد گفت: به عنوان مثال در بررسی دلایل گرایش زنان به اعتیاد باید به عواملی که وزن بیشتری دارند توجه مضاعفی کرد تا نتایج و دستاوردهای پژوهش دقیق تر و منطقی تر باشد.

وی افزود: در کنار این مسایل و عوامل اجتماعی باید به دلایل روانی شیوع اعتیاد در زنان نیز توجه کنیم چون بانوان به لحاظ روانی آسیب پذیری ببیشتری نسبت به مردان دارند.


زاهدی با بیان اینکه اعتیاد چرخه پیچیده ای دارد، یادآور شد: از یک سو طلاق و بیکاری باعث اعتیاد شده و از سوی دیگر خود اعتیاد موجب طلاق و بیکاری می شود که این فرایند پیچیده نشان می دهد چقدر امر مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد در جامعه پیچیده و دشوار است. 

این مقام مسئول با اشاره به نظر برخی اعضای جلسه برای تهیه متون آموزشی در زمینه مواد مخدر افزود: تالیف کتاب در این زمینه اثرگذاری چندانی در پیشگیری از اعتیاد نخواهد داشت چون وقتی یک دانش آموز با خانواده خود مشکل داشته باشد اصلا به مطالعه کتاب روی نخواهد آورد.


زاهدی با بیان اینکه اعتیاد ممکن است که در همه اقشار جامعه وجود داشته باشد افزود:باید تلاش کرد عوامل روانی و شرایط ذهنی ای که باعث گرایش به اعتیاد می شود را شناسایی کرد و نسبت به رفع آنها اقدام نمود.


وی خاطر نشان کرد: بسیاری از انسان ها به دنبال آرامش هستند و باید این امکان را فراهم کنیم که فرزندان ما تخلیه روانی شده و به آرامش برسند.


استاندار با اشاره به آمار شیوع مصرف مواد در استان گفت: موقعیت استراتژیک، کارگری بودن و حضور اتباع خارجی از جمله دلایل شیوع مصرف و تولید مواد صنعتی در استان است که باید با نگاه همه جانبه به مباحث اجتماعی برای پیشگیری از اعتیاد در جامعه اقدام کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار