مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خبر داد:
مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین خبر داد: گرمخانه و 2 کمپ ترک اعتیاد ویژه زنان در قزوین راه اندازی می شود.
کد خبر: ۶۵۸۲۷۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۸ 23 September 2018

به گزارش تابناک قزوین، مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر که در استانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: طی سالهای گذشته اقدامات خوبی برای مقابله با اعتیاد زنان در سطح استان انجام شد که می توان به راه اندازی گرمخانه و 2 کمپ ترک اعتیاد بانوان اشاره کرد.

مریم بیدخام فزود: متاسفانه چنین به نظر می رسد که دستگاه های اجرایی مشکلات بخش زنان را تابو کرده و از ورود به آنها خودداری می کنند که خود نگاهی آسیب زا است. 


وی بیان کرد: استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد در این زمینه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است چون دستگاه های دولتی هرچقدر هم تلاش کنند تاثیرگذاری کمتری از سمن ها در رابطه با پیشگیری، آموزش و ایجاد نشاط اجتماعی خواهند داشت.


جانشین فرمانده انتظامی استان قزوین نیز در این جلسه گفت: از 10 سال گذشته تولید مواد مخدر صنعتی با صرف بودجه‌های هنگفت در ایران آغاز شد در حالی که مبارزه با قاچاقچیان نیز هزینه و زمان زیادی می‌برد.


سرهنگ مهدی حاجیان با بیان اینکه هرگونه قصور در مقابله با مواد مخدر پیامدهای غیرقابل جبرانی به دنبال خواهد داشت، افزود: قاچاقچیان از طریق رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی به‌سرعت در حال جذب مردم هستند در حالی که دستگاه های متولی مقابله با مواد مخدر به‌ صورت سازمان‌یافته عمل نمی‌کنند.


جانشین فرماندهی انتظامی استان قزوین خاطرنشان کرد: باید با یک سیاست کلی و نگرش جدیدتر از توسعه و گسترش کارگاه های ساخت و توزیع مواد مخدر صنعتی در استان جلوگیری کرد.


وی تصریح کرد: وجود اتباع افغانی در آینده‌ای نزدیک به یک معضل اجتماعی برای کشور تبدیل می‌شود چون این افراد با کشت گیاهان مخدر آشنایی کافی داشته و می توانند برای پرورش و کاشت آنها در کشور اقدام کنند.

افسردگی و بیکاری مهمترین عوامل اعتیاد


شهردار قزوین نیز در این نشست با اشاره به مهمترین دلایل شیوع مصرف مواد در قزوین افزود: فقر، افسردگی و بیکاری از مهمترین عواملی است که مردم را به سمت اعتیاد سوق می دهد.


علی صفری افزود: قزوین یکی از شهرهای به‌شدت افسرده در کشور به شمار می‌رود که امیدواریم با تامین نیازهای فرهنگی و اجتماعی جوانان از هدایت آنها به سمت قلیان و مواد مخدر جلوگیری شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار