معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار:
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گفت:طرح جامع گردشگری دریاچه اوان تا پایان اسفند ماه سال جاری تکمیل و در این راستا فراخوان عمومی برای سرمایه گذاری متناسب با طرح جامع در منطقه اعلام می شود تا از ورود دستگاه های مختلف و اعمال سلیقه ها جلوگیری شود.
کد خبر: ۶۵۷۹۴۶
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵ 22 September 2018

طرح جامع گردشگری دریاچه اوان تا اسفندماه تکمیل می شود

به گزارش تابناک قزوین،"علی فرخزاد " در سومین جلسه کارگروه میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان که در سالن مدیریت بحران استانداری برگزار شد، اظهار داشت:منطقه گردشگری الموت به ویژه دریاچه اوان یکی از مهم‌ترین جاذبه‎های طبیعی استان قزوین به شمار می‌آید که دارای قابلیت‌های متعدد در زمینه جذب و توسعه گردشگری است که باید با تدوین برنامه اصولی و ساماندهی علمی و روزآمد، متناسب با طرح جامع گردشگری روند توسعه این منطقه تسریع یابد.


وی اضافه کرد:طرح جامع گردشگری دریاچه اوان تا پایان اسفند ماه سال جاری تکمیل و در این راستا فراخوان عمومی برای سرمایه گذاری در منطقه متناسب با طرح جامع اعلام می شود تا از ورود دستگاه های مختلف و اعمال سلیقه ها جلوگیری شود.


وی در ادامه در خصوص وضعیت مجتمع های خدماتی استان گفت:با توجه به حجم تردد خودروها و مسافر در استان جهت ارائه خدمات رفاهی مناسب باید تعداد مجتمع های خدماتی استان افزایش یابد.


فرخزاد بیان داشت:هم اکنون در آزادراه قزوین- رشت به دلیل نبود جایگاه عرضه سوخت در برخی نقاط بنزین به صورت گالنی به فروش می رسد که این مساله خطرات زیادی به دنبال دارد.


وی با اشاره به ورود پدافند غیرعامل به این موضوع تاکید کرد: باید اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مجوزهای صادر شده برای احداث مجتمع های خدماتی و رفاهی که هیچ پیشرفت عمرانی نداشته اند مورد بازبینی قرار داده و در صورت لزوم به متقاضیان جدید واگذار کند.


به گفته وی دستگاه های اجرایی و خدمات رسان باید در زمینه خدمات رسانی همکاری لازم را با مجتمع های اقامتی و گردشگری استان داشته باشد.


فرخزاد در ادامه با اشاره به مشکلات مجموعه اقامتی و گردشگری بامسان فدک قزوین گفت: نیاز آبی این مجتمع به همراه مشکل برق آن باید از سوی بهره بردار طرح اعلام شود تا اقدامات بعدی جهت رفع مشکلات موجود از سوی دستگاه های ذی ربط صورت گیرد.


معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین با اشاره به مشکلات موجود دریاچه طبیعی اوان گفت: متاسفانه در سال جاری با وجود نصب تابلوهای هشداردهنده شاهد چهار مورد غرق شدگی در این دریاچه بودیم ضمن آنکه به لحاظ سیما و منظر این مجموعه نیز اقدامات مهمی باید از سوی بهره بردار این مجموعه صورت پذیرد.


فرخزاد ادامه داد: سال گذشته 13 میلیارد ریال از منابع مالی استان در این مجموعه هزینه شد در حالیکه بهره بردار آن باید اقدام به این کار می کرد.


وی با اشاره به جاده قزوین – کلاچای و لزوم ایجاد راه دسترسی به مجموعه گردشگری کامان و زرشک افزود: قرار شده است مشاور طرح ایجاد راه دسترسی را با توجه به فاصله موجود مورد مطالعه قرار دهد اگرچه محدودیت های فنی نیز در این رابطه وجود دارد که نمی شود به طور مستقیم این بزرگراه را به منطقه گردشگری متصل کرد.  

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار