در گفتگو با تابناک قزوین مطرح شد؛
ارشد نظامی آجا در منطقه قزوین و زنجان گفت: دفاع مقدس امسال مصادف شده است با آغاز ماه محرم که یک تقارن و پیوندی بین کربلای حسینی با کربلای خمینی ایجاد شده است در نتیجه نهایت بهره برداری از این دو تقارن را باید به عمل آورد.
کد خبر: ۶۵۷۹۰۸
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰ 22 September 2018

دفاع مقدس تقارن کربلای حسینی و کر بلای خمینی است

ارشد نظامی آجا در منطقه قزوین و زنجان در مراسم رژه 31 شهریور ماه که با حضور پر شور اقشار مختلف مردم، مسئولین استانی و لشکری خانواده های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران، کارکنان نیروهای مسلح و اصحاب رسانه همزمان با سراسر کشور برگزار شد در گفتگو با خبرنگار تابناک قزوین اظهار کرد: ما هر ساله به یاد ایثارگری ها و از خودگذشتگی های دوران دفاع مقدس جشن اقتدار می گیریم.

امیر سرتیپ دوم ستاد بهنام پیری با اشاره به دستاوردهای دوران دفاع مقدس افزود: تحول در صنایع دفاعی مهمترین دستاورد جنگ هشت ساله برای ما بود. ما امیدواریم که سایر مسئولان هم در این زمینه از نیروهای مسلح الگو بگیرند.

ارشد نظامی آجا در منطقه قزوین و زنجان با تقسیم دوران جنگ به دوره سال اول و هفت سال آخر خاطر نشان کرد: جنگ 2887 روز به طول انجامید که در هزار روز آن جنگ و نبرد روبرو داشتیم.

پیری  در نهایت به حجم عملیات های انجام شده در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: در دوران دفاع مقدس ما 713 عملیات علیه جبهه دشمن انجام دادیم درحالیکه دشمن تنها 207 عملیات علیه ما داشته که این نشان دهنده قدرت و اقتدار رزمندگان اسلام در دوران باشکوه دفاع مقدس دارد.

به گفته وی، هفته دفاع مقدس یک فرصتی است برای تجلیل از ایثارگری ها رزمندگان ، شهدا و آحاد اقشار مختلف ایران اسلامی که در دفاع مقدس حضور داشتند.

 این مسئول خاطر نشان کرد: دفاع مقدس خلق جاودان را به دشمنان فهماند که با سلاح و تجهیزات در برابر اراده پولادین مردم که با توسل به ائمه  اطهار و فرماندهی از دست سید الشهدا هست نمی توانند با هیچ سلاحی به پیروزی برسند.

وی یادآور شد: دفاع مقدس امسال مصادف شده است با آغاز ماه محرم که یک تقارن و پیوندی بین کربلای حسینی با کربلای خمینی ایجاد شده است لذا نهایت بهره برداری از این دو تقارن را باید به عمل آورد.

امیر سرتیپ دوم پیری افزود: دفاع مقدس با حضور اقشار جامعه به پیروزی رسیده است بنا براین برای تفسیرو تصویر کشیدن دفاع مقدس همه اقشار باید متولی این امر باشند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار