رئیس اداره حفاظت محیط زیست بوئین زهرا:
رئیس اداره حفاظت محیط زیست بوئین زهرا از دستگیری آتش زنندگان لاستیک های فرسوده در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۶۵۶۹۶۸
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۷ 18 September 2018

عاملان سوزاندن لاستیک های فرسوده در بویین زهرا دستگیر شدنداحمد زارعی روزسه شنبه در گفت و گو با خبرنگار تابناک قزوین با اعلام این خبرافزود: پیرو گزارش مردمی مبنی بر سوزاندن لاستیک های فرسوده خودرو در حوالی روستای آراسنج، ماموران و کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بلافاصله به محل اعزام شده و موفق به دستگیری 2 تن در این رابطه شدند.

وی اظهار کرد: این افراد سودجو پس از انتقال لاستیک های فرسوده به محل مذکور اقدام به سوزاندن آنها نموده و سیم های فلزی درون آنها را برای فروش خارج می کردند.

این مسئول بیان کرد: لاستیک‌ها از مواد پلیمری تشکیل شده‌اند وبه راحتی در طبیعت تجزیه نمی‌شوند و آتش زدن آنها خطرات جدی برای محیط زیست و سلامت انسان‌ها به همراه دارد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بویین زهرا اضافه کرد: در اثر سوزاندن لاستیک ها ترکیبات متعددی از آلاینده ها حاصل می شود که از مهم ترین آن ها می توان به اکسیدهای گوگرد SOX، اکسیدهای نیتروزن (N0X)، اکسیدهای کربن CO، هیدروکربنهای فرار (VOCS)، دی اکسین ها، فورانها و فلزات سنگین اشاره کرد.

زارعی افزود: این اقدام علاوه بر اثرات مخرب بر محیط زیست در کوتاه مدت اثرات حاد و در دراز مدت اثرات مزمنی بر سلامتی انسان ها دارند که شدت این اثرات سوء وابسته به زمان قرار گرفتن در معرض آلاینده ها و غلظت آنها است که از مهمترین آن ها می توان به تحریکات پوستی و چشمی و تاثیرات سوء تنفسی اشاره کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار