مدیرکل دفتر امنیتی و انتظامی استانداری قزوین:
مدیرکل دفتر امنیتی و انتظامی استانداری قزوین گفت: به دلیل شرایط خاص امنیتی در کشور عراق از زائران اربعین حسینی درخواست می شود بدون روادید عازم این کشور نشوند.
کد خبر: ۶۵۶۸۳۶
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۹ 18 September 2018

زائران اربعین بدون روادید عازم کشور عراق نشوند

به گزارش تابناک قزوین،"یوسف جهانی پور" در جلسه ستاد برنامه ریزی و ساماندهی زائران اربعین حسینی (ع) که در استانداری برگزار شد اظهار کرد: در برگزاری مراسم سوگواری ایام محرم باید سادگی و دوری از اسراف رعایت شود و در این میان توجه به بهداشت و سلامت مردم اهمیت زیادی دارد.

وی افزود: دسته های عزاداری باید خود مروج فرهنگ زیست محیطی باشند نه آنکه مشکلات بیشتری برای ماموران شهرداری ایجاد کنند و زیبایی شهر را بر هم بزنند.

جهانی پور یادآورشد: برگزاری مراسم اربعین حسینی و سوگواری سیدالشهدا باید محور همه امور باشد و مردم خودشان مدیریت امور را به دست بگیرند و در کارها مشارکت کنند.

مدیرکل دفتر امنیتی و انتظامی استانداری قزوین در ادامه به توطئه های اخیر دشمن در عراق اشاره کرد و گفت: نباید با این اقدامات دشمن تحریک شویم بلکه لازم است ضمن دوری از اختلافات با سعه صدر و درایت این امور را مدیریت کنیم تا مشکلی ایجاد نشود.

به گفته وی، مسائل امنیتی، حفاظتی و شرایط حال حاضر عراق از طریق کمیته های ذی ربط باید به مردم اطلاع رسانی شود وصدا وسیما از طریق برنامه های خود مردم را در جریان فعالیتها قرار دهد.

جهانی پور یادآورشد: لازم است آموزش های لازم برای زائران توسط کمیته فرهنگی صورت گیرد تا زائران فرهنگ و سنت های کشور عراق را بهتر بشناسند.

مدیرکل دفتر امنیتی و انتظامی استانداری افزود: خدمات رسانی به زائران حرم حسینی رضای خداوند و اجرعظیمی را برای خادمان به دنبال دارد که می بایست قدردان آن باشیم.

این مسئول گفت: دبیرخانه ستاد در استان باید در خصوص مواردی که توسط زائران اربعین حسینی می بایست رعایت شود اطلاع رسانی کنند.

جهانی پور از همراهی مناسب صدا و سیما در اطلاع رسانی مراسم اربعین سال گذشته تقدیر کرد و افزود: انتظار داریم در مراسم اربعین امسال نیز برنامه های مناسبی از سوی رسانه ملی اجرا شود و اطلاع رسانی گسترده ای نیز صورت گیرد تا هیچ زائری بدون روادید به مرزها عزیمت نکند.

وی گفت: همراه نداشتن روادید بر اساس قوانین هم در داخل ایران و هم در کشور عراق جرم محسوب می شود و پیامدهای حقوقی زیادی برای زائران خواهد داشت لذا انتظار داریم این موارد بدقت مراعات شود.

جهانی پور بیان کرد: زائران با توجه به شرایط کشور عراق برای شرکت در مراسم اربعین به صورت کاروان های زیارتی اعزام شوند در این راستا تاکید بر این است که بانوان در قالب کاروان در مراسم حصور بهم رسانند.

وی تصریح کرد: با نظارت کامل بر نحوه ثبت نام زائران اربعین حسینی باید به گونه ای عمل کنیم تا به هیچ عنوان افراد از مراجع غیر قانونی برای این سفر اقدام نکنند و در صورت مشاهده با هرگونه تخلف برخورد قانونی صورت گیرد
مدیرکل دفتر امنیتی و انتظامی استانداری ادامه داد: در خصوص موارد مربوط به مسایل بهداشتی، درمانی، رفاهی و پذیرایی، حمل و نقل زائران نیز توسط کمیته های ستاد لازم است برنامه ریزی مناسبی صورت گیرد.

گفتنی است،در این جلسه روسای کمیته های شش گانه ستاد مراسم اربعین حسینی در استان گزارشی از اقدامات صورت گرفته ارائه دادند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار