مدیر کل دامپزشکی استان قزوین:
مدیر کل دامپزشکی استان قزوین گفت: با توجه به امکان انتقال بیماری های مشترک بین دام و انسان از شهروندان درخواست می شود از کشتار قربانی در ایام محرم در معابر خودداری کنند.
کد خبر: ۶۵۶۷۹۹
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۶ 18 September 2018

شهروندان قزوینی از ذبح دام در معابر عمومی پرهیز کنند

حمید زینالی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار تابناک قزوین افزود: ذبح دام خارج از کشتارگاه و در سطح معابر عمومی می تواند موجب انتقال بیماریهای مشترک بین انسان ودام شود.


وی بیان کرد: 800 عامل بیماری زا شناسایی شده اند که ممکن است از دام زنده یا لاشه آن به انسان منتقل شود.


این مسئول با بیان اینکه دامپزشکی استان تمهیدات خاصی را برای نظارت بر ذبح دام در ایام محرم به ویژه روزهای عاشورا و تاسوعا در نظر گرفته است افزود: 16 گروه ثابت و سیار برای نظارت رایگان بر ذبح شرعی دام و سلامت آن در سطح استان تجهیز شده اند و شهروندان قزوینی می توانند در صورت نیاز با شماره 1512 و یا سامانه پیامکی 50001512 برای دریافت این خدمات رایگان ارتباط برقرار کنند.


وی بیان کرد: سال گذشته یک هزار و 218 راس دام در ایام محرم توسط گروه های دامپزشکی استان مورد بازرسی قرار گرفت و 322 کیلو گوشت و 270 عدد دل، جگر و قلوه معدوم شد.


زینالی با بیان اینکه مصرف گوشت تازه دام ذبح شده ممکن است آلوده به ویروس باشد از شهروندان درخواست کرد: درصورت کشتار دام، لاشه را به مدت 24 و آلایش آن را به مدت 48 ساعت در دمای یخچال نگهداری کرده و از مصرف گوشت و آلایش تازه به جد خودداری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار