در دیدار با نمایندگان کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان عنوان شد:
عشایری مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین در نشست با نمایندگان کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان بر ضرورت احداث مدارس جدید برای اتباع خارجی در قزوین تاکید کرد.
کد خبر: ۶۵۶۵۵۸
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۹ 17 September 2018

ضرورت احداث مدارس جدید برای اتباع خارجی در قزوین

به گزارش تابناک قزوین،عشایری مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین در نشست با نمایندگان کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان بر ضرورت توجه و حمایت بیش از پیش این نهاد بین المللی تأکید کرد و افزود: با توجه به تعدد و کثرت پناهندگان و تراکم آن در برخی از مناطق استان و به تبع آن تبعات حاصله از این مهم توجه ویژه به این مناطق را مهم و لازم ارزیابی کرد.  

وی ادامه داد: یکی از خدمات ارائه شده توسط جمهوری اسلامی ایران با همکاری کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان بیمه سلامت اتباع کشور افغانستانی ساکن در استان  بالاخص اقشار  آسیب پذیر است که باید نسبت به گذشته در فضل  توجه سازمان های بین المللی بالاخص کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان قرار گیرد.

عشایری بیان کرد: به لحاظ کثیر بودن تعداد دانش آموزان افغانستانی در برخی نقاط موجبات کمبود در زیر ساخت های آموزشی و مدارس شده که در این راستا ضرورت حمایت و مساعدت کمیساریا برای احداث مدارس در این مناطق به شدت احساس می شود.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین اظهار کرد: نظر به سیاست های سخاوتمندانه و انسان دوستانه ج.ا.ایران  در استان نیز به لحاظ این سیاست ها در جهت گیری های کلان خدمات مطلوب درمانی و بهداشتی در اختیار پناهندگان و مهاجرین قرار می گیرد فلذا به دلیل قلت و کمبود فضای درمانی و بهداشتی احداث اینگونه مراکز بایستی در اولویت حمایت کمیساریا خاصه در مناطق پر تراکم حضور اتباع باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار