مدیر کل کمیته امداد استان قزوین:
مدیر کل کمیته امداد استان قزوین گفت : هم اکنون تمامی یتیمان تحت پوشش این نهاد دراستان یک حامی یا بیشتر دارند و حتی یک یتیم بدون حامی در استان وجود ندارد.
کد خبر: ۶۵۶۴۶۲
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱ 17 September 2018

یتیم بدون حامی در استان قزوین وجود ندارد/وضعیت استان قزوین در مبحث رسیدگی به یتیمان مطلوب است

به گزارش تابناک قزوین،مجید مومنی با اعلام این خبر افزود: یکهزارو 697یتیم تحت حمایت کمیته امداد استان هستند که 17 هزار و 697 حامی در قالب طرح اکرام ایتام وهفت هزار و 90 حامی در قالب طرح محسنین آنان را حمایت معنوی و مادی می کنند.

وی سرانه دریافتی هر یتیم را به طور متوسط از محل کمک حامیان 30 هزار و 580 ریال اعلام کرد و گفت: تلاش می شود تا با جذب حامیان بیشتر میزان کمک های اهدایی به ایتام افزایش یابد تا موجب بالا بردن اعتماد به نفس، خودباوری، خوداتکایی، امید به آینده و آینده نگر بودن یتمیان شود.

این مسئول تصریح کرد: اسلام همواره بر رسیدگی به امور ایتام و کودکان بی‌سرپرست تاکید دارد که تحقق این مهم موجب رشد و بالندگی آینده ‌سازان جامعه اسلامی می شود.

مدیر کل کمیته امداد استان قزوین بیان کرد:برهمین اساس کمیته امداد، به عنوان بازوی پرتوان نظام جمهوری اسلامی در بسط عدالت اجتماعی، در کنار مبارزه با اشکال مختلف فقر و محرومیت، به امور ایتام توجه ویژه‌ای دارد و به توسعه، رشد و تعالی فکری، معنوی، اخلاقی و تحصیلی و مادی می پردازد.

به گفته این مسئول،خوشبختانه وضعیت استان، در بحث رسیدگی به ایتام مطلوب و مایه افتخار است و موج همدلی و حمایت‌ های مادی و معنوی از این قشر وجود دارد.

وی در ادامه از اهدای سه دانگ از زمین 116متری جهت ساخت مسکن برای ایتام توسط یکی از حامیان که به علت بیماری ام .اس دچار معلولیت شده خبر داد و گفت :این زوج در حالی چنین اقدامی را انجام می دهند که خود به دلیل بیماری با محدودیت و تنگناهایی روبرو هستند ولی روح نیکوکاری موجب شده تا شاهد چنین کار ارزشمندی از سوی آنها باشیم.

مومنی یادآورشد: تبیین و ترویج فرهنگ انفاق و نیکوکاری در کنار ایجاد بسترهای زندگی شایسته می تواند به رفع فقر و محرومیت در جامعه منجر شود.

گفتنی است،در حال حاضر بیش از 21هزار خانوار ( 34هزارو 900نفر) در استان قزوین تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند که از این تعداد یکهزارو750نفر ایتام هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار