مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین :
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: استان ما به عنوان پایلوت برای جذب دانش‌آموزان شش سال تمام در مدارس پیش‌ دبستانی در سال جدید قرار گرفته است و با رشد ۳ درصدی ۱۹ هزارو ۷۹ دانش‌آموز در این پایه خواهیم داشت.
کد خبر: ۶۵۶۴۴۷
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸ 17 September 2018

قزوین پایلوت جذب دانش آموزان شش سال تمام مدارس پیش دبستانی/بیش از ۳۰ پروژه جدید در سال تحصیلی جدید به بهره برداری می رسد

به گزارش تابناک قزوین،سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در نشست خبری که ظهر امروز در سالن کنفرانس این اداره برگزار شد اظهار کرد: در سال تحصیلی جدید با افزایش ۶ هزار دانش‌آموز در مقطع فنی حرفه‌ای ۱۶ هزار و ۸۰۰ دانش‌آموز در این مقطع خواهیم داشت در نتیجه ۱ میلیارد تومان تجهیزات به مدارس فنی و حرفه ای استان ترزیق کرده‌ایم.

وی افزود: در دوره ابتدایی با افزایش ۸۹/۱ درصدی ۱۲۱ هزار نفر، در دوره متوسطه اول با رشد ۷۲/۳ ۵۳ هزارو ۶۱۷ نفر و در دوره متوسطه دوم ۲۵ هزارو ۸۵۴ هزار دانش آموزان در سال جدید تحصیلی داریم ضمن اینکه در دوره ابتدایی ۲۳/۹۹ درصد دانش‌آموزان، در دوره متوسطه اول ۲۵/۹۶ درصد دانش‌آموزان و در دوره متوسطه دوم ۸۶ درصد دانش‌آموزان در استان قزوین تحت پوشش مدارس قرار گرفته‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین بیان کرد: استان ما به عنوان پایلوت برای جذب دانش‌آموزان شش سال تمام در مدارس پیش‌ دبستانی در سال جدید قرار گرفته است و با رشد ۳ درصدی ۱۹ هزارو ۷۹ دانش‌آموز در این پایه خواهیم داشت.

بیش از ۴ هزار دانش‌آموز در مدارس شبانه‌روزی تحصیل می‌کنند

وی با بیان اینکه بیش از ۴ هزار دانش‌آموز در مدارس شبانه‌روزی تحصیل می‌کنند، اضافه کرد: ۶ هزار و ۷۰۰ نفر در مدارس بزرگسال قزوین مشغول تحصیل خواهند شد.

قاسمی بیان کرد: ۲۰ هزارو ۷۴۷ نفر ورودی پایه اول، ۱۸ هزارو ۹۰۷ نفر دانش‌آموزان جوانه‌ها و ۱۵ هزارو ۶۷۱ نفر ورودی امیدها در استان قزوین هستند از سوی دیگر،با افزایش ۴۵۹ کلاس درس در استان ۸ هزارو ۱۸ کلاس درس در مدارس دولتی استان در سال تحصیلی جدید خواهیم داشت .

این مسئول تاکید کرد: در مجموع ۲۳۰۰ واحد آموزشی در استان قزوین فعالیت دارد که شامل یک واحد آموزشی در هر ۷ کیلومتر مربع می‌شود.

وی با بیان اینکه ۳۱ پروزه با اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان در سال جدید به بهره برداری خواهد رسید، افزود: ۳۰ درصد از اعتبارات پروژه‌ها از طریق خیرین و ۷۰ درصد از طریق اعتبارات ملی تامین شده است.

قاسمی توضیح داد: ۲۰ هزار دانش‌آموز در مدارس غیردولتی تحصیل می کنند که ۱۵ هزار نفر در مقطع ابتدایی، ۲۳۰۰ نفر در مقطع متوسطه اول و ۲۷۰۰ نفر در مقطع متوسطه دوم مشغول به تحصیل خواهند شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین بیان کرد: در حال حاضر پوشش ما در مدارس غیردولتی ۱۰ درصد با ۲۰۰ واحد آموزشی است اما باتوجه به برنامه توسعه ششم باید این میزان به ۱۵ درصد برسد.

این مسئول عنوان کرد: ارائه نیروی انسانی موظف و خرید خدمات در قالب معرفی دانش آموز به مدارس غیردولتی ازجمله خدمات ارائه شده به این مدارس است.

وی با بیان اینکه ۱۵ هزارو ۶۴۴ معلم در سال گذشته در استان قزوین فعالیت داشته اند، افزود: ۳۷۹ نفر از این تعداد بازنشسته و ۳۱ نفر به عنوان سرباز معلم ترخصیص شده‌اند.

به گفته قاسمی،۶۰۱ معلم از طریق آزمون استخدامی و ۸۴۴ نفر به وسیله دانشگاه فرهنگیان در سال جاری جذب آموزش و پرورش استان شده اند.

این مسئول گفت: در سال گذشته ۴۰ هزار ساعت کمبود نیرو را از طریق نیروهای حق التدریسی جبران کردیم که این میزان در سال جدید به ۵۰ هزار ساعت رسیده است.

وی با بیان اینکه شعار ما در سال جدید آموزشی تحول بنیادین، تعالی فرهنگی و نشاط تربیتی و علمی است، افزود: سند تحول بنیادین دارای ۶ زیر نظام بوده و به تایید شورای انقلاب فرهنگی رسیده‌است که اجرایی خواهد شد.

دانش‌آموزان باید در مدارس درس زندگی، تاب‌آوری، گفت و گو و مهارت را بیاموزند

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین، دانش‌آموزان باید در مدارس درس زندگی، تاب‌آوری، گفت و گو و مهارت را بیاموزند لذا هرگونه گزارش تحت عنوان آزمون و اراذه کتاب‌های کمک آموزشی تخلف محسوب می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه ۱۶۴ برنامه برامدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه 31 پروزه با اعتباری بالغ بر 35 میلیارد تومان در سال جدید به بهره برداری خواهد رسید، افزود: 30 درصد از اعتبارات پروژه‌ها از طریق خیرین و 70 درصد از طریق اعتبارات ملی تامین شده است.ی سال تحصیلی جدید خواهیم داشت، افزود: ۱۱ برنامه تربیت بدنی، ۲۲ برنامه پرورشی، ۱۷ برنامه نیرو انسانی ، ۱۷ برنامه پشتیبانی و ۷ برنامه سوادآموزی در سال آینده در مدارس استان اجرایی خواهد شد.

400 دانش آموز بازمانده از تحصیل شناسایی شدند

به گفته وی،در سال گذشته بیش از ۹۰۰ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در استان وجود داشت که در سال جدید بیش از ۴۰۰ نفر آن‌ها شناسایی و به مدارس هدایت شده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار