رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قزوین:
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قزوین گفت: یک قطعه حواصیل ارغوانی در آبگیر روستای نجم آباد قزوین رهاسازی شد.
کد خبر: ۶۵۶۳۹۷
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۴ 17 September 2018

رها سازی یک قطعه حواصیل در آبگیرهای شهرستان قزوین

جمشید کاوسی در گفتگو با خبرنگار تابناک قزوین اظهار کرد: در پی تماس تلفنی یکی از شهروندان مبنی بر وجود یک قطعه پرنده در منطقه جانبازان شهر قزوین، مأموران یگان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قزوین بلافاصله به محل اعزام شده و اقدام به زنده گیری این پرنده کردند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قزوین افزود: پرنده فوق که از تیره حواصیلیان و گونه حواصیل ارغوانی بود پس از زنده گیری، توسط مأموران این اداره در آبگیر روستای نجم آباد قزوین رهاسازی شد.

کاوسی بیان کرد: حواصیل ارغوانی ۷۵ تا ۸۰ سانتی‌متر طول دارد. بال‌ها و اندازه بدنش کوچک‌تر و تیره‌تر از حواصیل خاکستری است. سر آن بزرگ و گردنش باریک و دراز است. این پرنده دارای شاهپرهای سیاه، پیش‌بال خاکستری، چانه و گونه سفید است و سینه‌اش به رنگ بلوطی است.

کاوسی بیان کرد: این پرنده، در باتلاق‌ها، نیزارهای انبوه، سواحل و آبگیرهای پر گیاه به سر می‌برد و به ندرت روی درختان دیده می‌شوند. تابستان‌ها در ایران، بیشتر در مناطق جنوبی دیده می‌شوند. در بهار به صورت مهاجر عبوری در شمال شرق کشور گزارش شده است.

وی در پایان ضمن تقدیر از همه علاقه مندان به حیات وحش که در امداد رسانی به حیوانات آسیب دیده همکاری می کنند، از عموم مردم درخواست کرد در صورت مشاهده گونه های وحشی آسیب دیده آن را تحویل نزدیکترین واحد محیط زیست نمایند تا پس از تیمار و در صورت امکان در طبیعت رها سازی شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار