امام جمعه قزوین:
نماینده ولی فقیه در استان قزوین در جمع فرماندهان و کارکنان نیروی انتظامی استان قزوین گفت: شناخت دقیق‌تر اهداف نهضت عاشورا علاقه ما را به امام حسین (ع) بیشتر می‌کند.
کد خبر: ۶۵۵۹۷۲
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۸ 16 September 2018

به گزارش تابناک قزوین،آیت‌الله عبدالکیرم عابدینی در جمع فرماندهان و کارکنان نیروی انتظامی استان قزوین به تشریح قیام اباعبدالله الحسین (ع) پرداخت و اظهار کرد: نقشه‌ای که پیغمبر (ص) با نام قرآن به عالم عرضه داشته‌اند، در غدیر خم به امیرالمؤمنین (ع) و پس از آن به اولاد آن حضرت منتقل شد و آنها بر مردم ولایت یافتند.

 وی تصریح کرد: یکی از رسالت‌ رسول گرامی اسلام (ص) این بود که راه سعادت را به مردم نشان دهند و آنها را از تاریکی‌ها، شرک و بت پرستی، نادانی، ظلم و جور به سمت نور، خوبی‌ها و ارزش‌های الهی هدایت کنند.

 امام جمعه قزوین افزود: امام حسین (ع) برای تحقق رسالت‌ها و اهداف نبی مکرم اسلام (ص) و مقابله با اهداف شوم و غیر الهی طاغوتیان که سردمدار آن یزید بود، به پا خواست و نهضت عاشورا را بر پایه این هدف شکل داد.

 

 وی یادآور شد: امام حسین (ع) هرگز نمی‌توانستند بپذیرند که امور جامعه اسلامی به دست کسی چون یزید  بیافتد چرا که او آشکارا فسق و فجور می‌کرد و کارهایش مستقیماً در مقابل اهداف و آرمان‌های الهی قرار داشت.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین اضافه کرد: امام حسین (ع) به همین خاطر به حاکم مدینه که قصد داشت از امام (ع) برای یزید بیعت بگیرد فرمودند: آیا شما به من پیشنهاد بیعت می‌دهید در حالی‌که من از خاندان نبوت هستم، من از خاندانی هستم که رسالت و پیغمبری از آن خاندان است، من از خاندانی هستم که وحی به آن‌جا نازل شده است و جبرئیل (ع) و فرشتگان در خانه ما رفت و آمد داشتند.

 وی ابراز کرد: اباعبدالله ‌الحسین(ع) در ادامه فرمودند: در مقابل من یزیدی قرار دارد که فردی شراب خوار است، خون‌ها را به ناحق می‌ریزد، آشکارا گناه و فسق و فجور می‌کند و سپس فرمودند: «مثل من با مثل یزید بیعت نمی‌کند» و این فرموده حضرت تکلیف همه مسلمانان و پیروان حق را تا قیامت روشن کرد.

 

 آیت‌الله عابدینی گفت: امام حسین (ع) امام نور و هدایت بودند که تلاش می‌کردند ولایت خداوند بر مردم را نشان دهند و مردم را به سمت نور، روشنایی و بهشت هدایت کنند.

 امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: ائمه اطهار (ع) وسیله اتصال به ولایت خداوند هستند و امام صادق (ع) می‌فرمایند در زمان غیبت، برای شما حاکم قرار داده‌ایم که برای آنها ویژگی‌هایی را معرفی می‌کنند تا از آنها تبعیت نماییم و در عصر حاضر مصادیق آن حکام را به خوبی مشاهده می‌کنیم.

 وی در پایان گفت: در این ایام درباره قیام و نهضت عاشورا بیشتر فکر و مطالعه کنیم تا بتوانیم به درستی اهداف نهضت اباعبدالله الحسین (ع) را شناخته و آنها را تبیین کنیم و بدانیم هر چه اهداف قیام را بیشتر بشناسیم، عشق و علاقه بیشتری به امام حسین (ع) پیدا می‌کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار