در گفتگو با تابناک قزوین مطرح شد؛
عضو شورای حوزه علمیه قزوین گفت:دانشگاه حسینی می تواند تقویت کننده معرفت دینی ،ایثار اقتصادی ،ا خلاق ،بصیرت وولایت مداری ومجاهدت در راه حق وسبک زندگی اسلامی در جامعه باشد.
کد خبر: ۶۵۵۹۵۶
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰ 16 September 2018

دانشگاه حسینی می تواند تقویت کننده معرفت دینی و بصیرت باشد

حجت الاسلام محمد محبی در گفتگو با تابناک قزوین اظهار کرد: سخنرانان مذهبی محققانه واز مطالب دقیق وجریان ساز وبر اساس نیاز روز در حل مشکلات اساسی مردم در منابر ورود کنند .

وی افزود:کارشناسان واقعی دین باید محور مراسمات دینی باشند تا مجالس از انحرافات حفظ شوند.

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: مداحان نیز از اشعار با مضامین عالی در مراسمات مذهبی استفاده کنند  وعزاداری های ما باید حرکت ساز وشتاب بخش به اهداف بلند انقلاب اسلامی با الهام از نهضت حسینی همراه گردد.

این مسئول بیان کرد:مردم در حرکت اسلامی جامعه وسیاست وشتاب به آن استفاده کرد وخیلی از دسیسه های شیطانی دشمن را در غالب شعر وهنر وبا روحیه حماسی برملا کرد.

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: نوع اشعاری که مادحین به کار می برند از مضامین سبک وبی مغز مورد استفاده قرار می دهند وآن را مکرر تکرار می کنند وساعتها بدون پیام تاثیر گزار معرفتی واخلاقی مجلس را با جمع کثیری از جوانان مومن سپری می کنند.

این عضو شورای حوزه علمیه قزوین تصریح کرد:گاهی مواقع از مطالب سخیف استفاده می شود وفرصتهای ارزشمند حساس این ایام خاص عزاداری والهام بخش را از دست می دهند.

استاد حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد:مجالس عزاداری نباید موجب توهن به اهل بیت (ع) شود وباید  دقت شود که دشمنان در ایجاد تفرقه مذهبی وتخریب تشیع از مطالب وشکل عزاداری ما مثل قمه زنی سوء استفاده می کند.

حجت الاسلام محبی بیان کرد: مجالس دینی باید در شان قرآن کریم واهل بیت (ع) و ملت فرهنگ ومجاهد برگزار شود ،چرا که دانشگاه حسینی می تواند تقویت کننده معرفت دینی ،ایثار اقتصادی ،ا خلاق ،بصیرت وولایت مداری ومجاهدت در راه حق وسبک زندگی اسلامی در جامعه باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار