معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در سال زراعی آینده ۱۳۷ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت گندم خواهد رفت .
کد خبر: ۶۵۴۹۲۳
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۴ 13 September 2018

137 هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین به زیر کشت گندم می رود

به گزارش تابناک قزوین،مجید اسماعیلی روز پنجشنبه در جلسه کشت محصولات پاییزه که با حضور فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین و مدیران جهاد کشاورزی شهرستانهای تابعه برگزار شد اظهار کرد: از این میزان سطح زیر کشت ۴۶ هزار هکتار به زیر کشت گندم آبی و ۹۱ هزار هکتار به گندم دیم اختصاص می یابد.

وی پیش بینی کرد: از این میزان سطح زیر کشت پیش بینی شده ۳۱۶ هزار تن گندم برداشت شود که ۲۲۳ هزار و ۵۰۰ تن آن گندم آبی و ۹۲ هزار و ۵۰۰ تن گندم دیم باشد.

اسماعیلی یاد آور شد: برای سال زراعی جاری ۲۷ هزار تن کودهای ازته ۹۱۵۰ تن کود فسفاته و و ۷۸۰۰ تن پتاسه مورد نیاز مزارع گندم است که تامین شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه گفت : همچنین پیش بینی می شود در سال زراعی جاری حدود ۴۳۰۰۰ هکتار از اراضی گندم آبی و دیم استان با انواع روشهای کشاورزی حفاظتی کشت شود.

اسماعیلی خاطر نشان کرد : برنامه تکثیر بذر گندم آبی استان در حدود هفت هزار و ۱۰۰ و گندم دیم در حدود ۳هزار و ۸۰۰ تن تعیین شده است.

وی به برنامه مبارزه با علفهای هرز در مزارع گندم اشاره کرد و گفت : ۶۰۰۰۰ هکتار عملیات مبارزه با علفهای هرز در برنامه سال زراعی جدید در دست اقدام خواهد بود.

به گفته اسماعیلی؛ عملیات مبارزه با سن در مزارع گندم در حدود ۸۰۰۰۰ هکتار پیش بینی شده است.

این مسئول پیش بینی کرد: حدود ۱۰۴۰۰۰ هکتار از مزارع گندم آبی و دیم به صورت مکانیزه و خطی کشت شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار