رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی قزوین، خطاب به هیئت‌های مذهبی توصیه کرد: با خدمت‌گزاران خود در مجموعه پليس راهور برای انتظام‌بخشی هرچه بيشتر در برگزاری مراسم همكاری کرده و ساعات محدوديت‌های ترافيكی را مراعات کنند.
کد خبر: ۶۵۴۸۹۱
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹ 13 September 2018

توصیه پلیس راهور قزوین به عزاداران حسینی

به گزارش تابناک قزوین،با فرا رسيدن ايام محرم، شور و شعور حسينی همه مسلمانان به‌ويژه هموطنان، افزایش يافته و در هر كوی و برزن، مراسم و آئين‌های عزاداری برای سيد و سالار شهيدان (ع) و گراميداشت قيام الهی آن حضرت برگزار می‌شود.


سرهنگ محمدی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی قزوین، خطاب به هیئت‌های مذهبی توصیه کرد: با خدمت‌گزاران خود در مجموعه پليس راهور برای انتظام‌بخشی هرچه بيشتر در برگزاری مراسم همكاری کرده و ساعات محدوديت‌های ترافيكی را مراعات کنند.


وی افزود: با توجه به اینکه ماده ۱۹۱ و ۱۹۳ آئين‌نامه راهور، عبور وسايل نقليه به منظور پيشگيری از وقوع حوادث رانندگی از بين دستجات عزاداری و نيز سوار شدن و سوار كردن اشخاص روی ركاب و قسمت‌های بيرونی وسايل نقليه ممنوع است، لذا به‌منظور حمل وسايل صوتی و طبل برای اجرای مراسم، حتما از چرخ‌دستی مناسب استفاده شود.


رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان قزوین عنوان کرد: در زمان نصب داربست‌ها و ايجاد ايستگاه‌های صلواتی، به گونه‌ای اقدام شود كه با كمترين اشغال سطح و سواره‌رو، مشكلات ترافيكی برای عابرين( عزاداران) و وسايل نقليه فراهم نشود.


وی خاطرنشان کرد: در هنگام پخش نذورات به نحوی اقدام شود كه از ايجاد گره‌های ترافيكی جلوگيری و به مأموريت خودروهای امدادی نيز خلل وارد نشود.


محمدی همچنین به عزاداران حسینی توصیه کرد: با توجه به اينكه اغلب عزاداران عزيز ملبس به لباس تيره و مشكی هستند، لازم است به هنگام عبور از عرض معابر احتياط بيشتری داشته باشند.


وی ادامه داد: در هنگام دسته‌روی مخصوصا در شب‌ها، كمترين سطح سواره‌رو را در اختيار بگيرند و عزيزانی كه هميار محرم هستند، در قسمت‌های ابتدا، انتها و كنار دستجات مراقب حركات خودروها و به‌ويژه موتورسيكلت‌سوران باشند.


رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان قزوین تصریح کرد: به خانواده‌ها توصيه می‌شود در هنگام حضور در مراسمات مواظب خردسالان خود باشند و از ورود ناگهانی آن‌ها به سطح سواره‌رو، جلوگيری كنند.
وی ابراز کرد: چنانچه قصد تردد با خودروها را دارند ، حتی‌الامكان از خودروهای سواری و اتوبوس كه پيش‌بينی شده استفاده كنند و از سوارشدن دسته جمعی در قسمت اتاق بار و روی سپر اتومبيل‌ها خودداری كنند.


محمدی اضافه کرد: چنانچه عزاداران قصد دارند با وسيله نقليه شخصی در محل عزاداری و تجمع دستجات حضور یابند، حتماً محدوديت‌های ترافيكی را مد نظر قرار داده و با پليس همكاری کنند تا موجب انتقال خودرو نشود.


رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی قزوین به رانندگان وسايل نقليه هم توصیه کرد: از سلامت فنی وسایل نقليه اطمينان حاصل کرده و از سالم بودن چراغ‌های ضروری خودرو به ويژه چراغ‌های جلو و ترمز، مطمئن شوند و توجه لازم به محدوديت‌های ترافيكی صورت گيرد.


وی ادامه داد: نسبت به رعايت بيشتر مقررات برای پيشگيری از تصادفات و آسيب رساندن به سلامتی خود و ديگر عزاداران، توجه جدی معمول و نسبت به اعتبار بيمه نامه شخص ثالث، اقدام کنند.


محمدی تشریح کرد: با توجه به لزوم بيشتر حفظ شعائر اسلامی و حرمت ماه محرم و عزاداران، از رفتارهای مغاير شئون اسلامی و قانونی خودداری شود تا با هزينه‌های سنگين چنين رفتارهايی ناشی از اعمال مقررات از سوی پليس كه می‌تواند منجر به توقيف خودروی آن‌ها نيز بشود، مواجه نگردند.


وی به شهرداری‌ها و مسئولان دستگاه‌های حفاری و اصلاح معابر نیز توصیه کرد: برنامه‌ريزی لازم برای حضور ناوگان عمومی مسافربری در خيابان‌ها و مسيرهای اصلی صورت گيرد.


رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی قزوین تصریح کرد: ضمن خودداری از حفاری در مسير دستجات عزاداری و كاروان‌های حسينی (ع) سريعاً نسبت به رفع نواقص پياده‌راه‌ها و پاكسازی مسير تردد عزاداران اقدام و ايمن‌سازی لازم با نصب علائم و تجهيزات ضروری وفق مقررات، صورت گيرد.


محمدی در پایان یادآور شد: بديهی است پليس راهور ضمن اقدام قانونی با تخلفات مسئولين دستگاه‌های مقصردر وقوع حوادث رانندگی، مطابق ضوابط اقدام خواهد كرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار