رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای طیور استان قزوین:
رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای طیور استان قزوین گفت: فاز اول واکسیناسیون هدفمند علیه بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در قزوین اجرا شد.
کد خبر: ۶۵۴۵۲۲
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۱ 12 September 2018

اجرای واکسیناسیون هدفمند علیه آنفلوانزای پرندگان در قزوین

به گزارش تابناک قزوین،وحید ابراهیم نژاد حمیدی در این باره اظهار کرد: در راستای سیاست های سازمان دامپزشکی کشور و با هدف بالا بردن سطح ایمنی طیور در زمان مواجهه با ویروس، پیشگیری و کنترل بیماری و کاهش تلفات و انتشار ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در جمعیت طیور صنعتی استان، فاز اول واکسیناسیون بر علیه بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان از ابتدای تیرماه ۹۷ در گروه های مشخصی از جمعیت طیور هدف استان شامل مزارع مرغ مادر – تخمگذار صنعتی  و پولت تخمگذار انجام شد.

وی افزود: در فاز اول واکسیناسیون هدفمند ۱۰ مزرعه صنعتی طیور واجد شرایط سنی استان شامل ۹ مزرعه پرورش پولت تخمگذار و ۱ مزرعه پرورش پولت مادر تخمگذار در شهرستانهای آبیک – تاکستان و بوئین زهرا تحت پوشش قرار گرفت که در مجموع ۲ میلیون و هشتصد هزار دز واکسن در ۲ و ۳ نوبت بر اساس دستورالعمل های سازمان دامپزشکی کشور مورد استفاده قرار گرفت.

حمیدی تصریح کرد: با توجه به وضعیت تراکم مزارع مرغ مادر و تخمگذار در کشور، استان قزوین در گروه ۹ استان حساس کشور به لحاظ وقوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان بوده که این موضوع اهمیت انجام واکسیناسیون را برای حفظ جمعیت و صنعت طیور کشور، محافظت از بهداشت عمومی از طریق کاهش سرعت گردش و شیوع بیماری و فراهم نمودن امنیت و ایمنی مواد غذایی کشور دوچندان می کند.

بر اساس دستورالعمل شرکتهای سازنده واکسن، برنامه های کنترلی قبل و بعد از انجام واکسیناسیون در قالب اخذ نمونه از طیور واجد دریافت واکسن نیز به صورت کامل صورت گرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار