مدیرکل انتقال خون استان قزوین:
مدیرکل انتقال خون استان قزوین با بیان اینکه پایگاه های انتقال خون در ایام محرم فعال است، گفت: طرح نذر خون در سالجاری اجرا می شود.
کد خبر: ۶۵۴۴۷۷
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹ 12 September 2018

طرح نذر خون در قزوین اجرا می شود

محمدحسین برادران در گفتگو با خبرنگار تابناک قزوین ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری حسینی اظهار کرد: ساعات پذیرش اهدای خون در ایام عزاداری حسینی در مرکز قزوین در روزهای سه شنبه ۲۷ شهریورماه سالجاری از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب، در روز چهارشنبه ۲۸ شهریورماه سالجاری و همزمان با تاسوعای حسینی از ساعت ۹ صبح الی ۱۲ شب و در روز پنج شنبه ۲۹ شهریور ماه مصادف با عاشورای حسینی از ساعت ۹ صبح الی ۹ شب فعال است.

وی افزود: ساعات پذیرش در سایر ایام به جز روزهای تعطیل در مرکز قزوین از ساعت ۸ صبح الی ۲۰ فعال و پذیرای اهداکنندگان خون است.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین بیان کرد: همچنین مرکز تاکستان در روز سه شنبه ۲۷ شهریورماه سالجاری از ساعت ۹ الی ۱۳ و از ساعت ۱۶ تا ۲۲، در روز چهارشنبه و تاسوعای حسینی از ساعت ۹ الی ۱۳ و از ساعت ۱۶ الی ۲۲ و در روز عاشورای حسینی هم از ساعت ۹ صبح الی ۱۷ فعال بوده که ساعات پذیرش در این مرکز طی سایر ایام به جز روزهای تعطیل، از ساعت ۸ الی ۱۳ فعال است.

برادران یادآور شد: طرح «نذر خون و فرآورده های خونی» از ابتدای محرم تا پایان ماه صفر با شعار «تصمیم آگاهانه، اهدای خون مسوولانه» برگزار می شود و شماره حساب ۲۳۴۲۳۲۱۰۸۳ برای کمک های مردمی در نظرگرفته شده است.

وی به آمار اهدای خون در عاشورا و تاسوعای حسینی سال گذشته پرداخت و عنوان کرد: ۵۲۶نفر در روز تاسوعا و ۵۷۶ نفر هم در روز عاشورا به پایگاه های انتقال خون استان مراجعه کرده اند که آمار مراجعه کنندگان در این ایام نسبت به سال ۹۵ با رشد ۸.۸۹ درصدی همراه بوده است.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین گفت: در سال گذشته شاهد کاهش آمار مراجعه کنندگان بانوان نسبت به سال ۹۵ بوده ایم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار