فرماندار آبیک تاکید کرد؛
فرماندار شهرستان آبیک به همراه رجبی بخشدار بشاریات و رؤسای ادارات حفاظت محیط زیست، منابع طبیعی، امور برق و امور آب از تالاب الله آباد بازدید کرد.
کد خبر: ۶۵۴۴۱۵
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۷ 12 September 2018

لزوم احیای تالاب الله آباد برای مقابله با ریزگردها

به گزارش تابناک قزوین،احمد پور فرماندار آبیک در بازدید میدانی از تالاب الله آباد ضمن تقدیر از فعالیت های محیط زیست در منطقه دشتی بر لزوم کنترل و حفاظت هر چه بیشتر از دشت و تالاب الله آباد و نظارت و حفاظت های ارگانهای متولی بر حفظ سرمایه های ملی در دشت به منظور مقابله با پدیده گرد و غبار تاکید کرد.

احمد پور افزود: با احیا تالاب یعقوب آباد و دشت الله آباد از پتانسیل و ظرفیت بسیار بالای این دشت و تالاب در جذب اکوتوریسم می توان بهره برد.

محمد ایران نژاد رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبیک نیز در این بازدید ضمن تشریح برنامه های محیط زیست در حوزه دشتی و یعقوب آباد گفت: با پیگیری های به عمل آمده ۸۵۰ میلیون تومان از اعتبارات ملی به منظور مقابله با پدیده گرد و غبار و احیا تالاب یعقوب آباد در قالب چهار پروژه در شهرستان آبیک جذب شده است.

ایران نژاد مطالعلات تعیین نیاز آبی تالاب یعقوب آباد و همچنین مطالعه احیا تالاب را از اهم پروژه های مطالعاتی عنوان کرد و یاد آور شد: عملیات اجرایی احیا تالاب یعقوب آباد با ایجاد خاکریز به طول ۱۵ کیلومتر به منظور تثبیت مرز تالاب و ایجا کمربند سبز با غرس ۱۵ هزار بوته گز و بذر پاشی در مرز تالاب در مرحله پایانی می باشد.

وی ساخت پایشگاه با استقرار کانکس در دشت الله آباد و نصب دکل و دوربین مدار بسته و نصب تابلو های هشدار دهنده را در راستای مقابله با گرد و غبار و چرای غیر مجاز دام و شتر در منطقه و همچنین حفاظت از زیستگاههای پرندگان دشتی و بویژه گونه هوبره که از پرندگان نادر استان می باشد را از دیگر اقدامات محیط زیست در منطقه دشتی و یعقوب آباد این شهرستان عنوان نمود .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار