رئیس‌کل دادگستری قزوین:
رئیس‌کل دادگستری استان قزوین گفت: دشمنان قسم‌خورده نظام دندان تیز کرده‌اند تا با آسیب زدن به این نظام مردمی و با هجمه‌های فراوان به دنبال زیر سؤال بردن خدمات سه قوه هستند و دنبال ایجاد فاصله بین مردم و نظام هستند که ما باید هشیار باشیم.
کد خبر: ۶۵۴۰۴۳
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸ 11 September 2018

ماه محرم فرصت مغتنمی برای بیان معارف اهل‌بیت (ع) است

به گزارش تابناک قزوین،حجت‌الاسلام‌ قدرتی در دیدار مسئولان قضایی استان با مردم شریف قزوین که در مسجد سجادیه برگزار شد، اظهار کرد: در آستانه ماه محرم قرار داریم و باید از فضای معنوی و فرصت پیش‌آمده استفاده کنیم و بیشتر با مکتب فکری، آرمان و اهداف امام حسین (ع) و قیام عاشورا آشنا شویم چراکه اتفاقات روز عاشورا خود یک کلاس درس است و ماه محرم تنها برای شرکت در مجالس عزاداری نیست.

وی تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند «در شهادت امام حسین (ع) حرارتی در دل انسان‌های مؤمن است که هیچ‌گاه خاموش نمی‌شود»، هدف امام حسین (ع) احیاء و زنده ماندن دین بوده در این راه تمام هستی خود را فدا کرد، خداوند متعال به خاطر آن فداکاری بزرگ این عظمت را به سیدالشهدا (ع) داده و در ایام محرم و صفر که اوج فعالیت‌های دینی، فرهنگی و تبلیغی بوده مردم به‌صورت خودجوش وارد صحنه می‌شوند.

رئیس‌کل دادگستری استان قزوین افزود: در ماه محرم تنها به روضه‌خوانی و ذکر مصیبت اکتفا نشود و باید از این فرصت در راستای بصیرت‌افزایی مردم در جامعه استفاده کرد.

این مقام ارشد قضایی استان خاطرنشان کرد: ضرورت امربه‌معروف و نهی از منکر باید موردتوجه قرار گیرد و متأسفانه امروز جامعه از این امر مهم غافل شده است و بروز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی به دلیل کمرنگ شدن امربه‌معروف است و باید در این مسیر باید دقت داشت که هر معروفی امر و هر منکری نهی نشود؛ نباید این واجب الهی تنها در یک مسئله خاص مانند پوشش بانوان منحصر شود.

این مقام مسئول توضیح داد: امروزه در جامعه منکراتی وجود دارد که مادر بسیاری از منکرات است که اگر جامعه از آن نهی شود، بسیاری از منکرات نیز از بین می‌رود. مسئله عفاف و حجاب مسئله مهمی است که در صورت بی‌توجهی به آن، آسیب‌های زیادی در جامعه رواج می‌یابد، اما نباید تنها در این مسئله تمرکز کرد و نسبت به رواج دیگر منکرات غافل شد به‌گونه‌ای که در حال حاضر بسیاری از مدیران و مسئولان ما نیاز به امربه‌معروف و نهی از منکر دارند.

وی عنوان کرد: دشمنان قسم‌خورده نظام دندان تیز کرده‌اند تا با آسیب زدن به این نظام مردمی و با هجمه‌های فراوان به دنبال زیر سؤال بردن خدمات سه قوه هستند و دنبال ایجاد فاصله بین مردم و نظام هستند که ما باید هشیار باشیم.

این مقام قضایی استان خاطرنشان کرد: امروز شرایط کشور بسیار حساس است و باید همه دست در دست هم دهیم و با وحدت، یکدلی و یکرنگی از این بحران و جنگ اقتصادی پیش‌آمده که برخی به دلیل تحریم‌های دشمنان و برخی به دلیل کوتاهی مسئولان و بی‌تدبیری آنان است نیز بگذریم.

رئیس‌کل دادگستری استان قزوین توضیح داد: دشمنان این نظام اسلامی با اتحاد به دنبال ضربه زدن به این نظام مردمی هستند و در این سال‌ها با راه‌اندازی جنگ‌های مختلف سیاسی و اجتماعی و امروز هم با جنگ اقتصادی به دنبال این هستند که بین جامعه و حاکمیت شکاف ایجاد کنند اما این مردم همیشه نشان داده‌اند که پای نظام و انقلاب خود هستند و همانند سال‌های هشت سال دفاع مقدس با استقامت و ایثار و ازخودگذشتگی در مقابل دشمنان ایستاده‌اند و از اتحاد آن‌ها هراسی نخواهیم داشت.

 قدرتی بابیان این‌که مدیران باید خود را مدیون خون شهدا بدانیم و یقین بدانیم که در فردای قیامت باید پاسخگوی خون این شهیدان باشیم، عنوان کرد: شهدا از جان شیرین خود گذشتند تا جامعه آزادانه و در اوج قله‌های اقتدار زندگی کند پس باید قبول مسئولیت‌ها باهدف جلب رضایت خدا، شهدا و مردم باشد و نباید تنها همسویی سیاسی موجب شود فردی نالایق در پست‌های مدیریتی قرار گیرد و موجب زحمت جامعه شود.

رئیس‌کل دادگستری قزوین تصریح کرد: بحث آسیب‌های اجتماعی تنها به یک ارگان و نهاد مربوط نیست بلکه این جریان یک پازلی است که اگر قطعه‌ای از آن کم بوده و یا جابجا شود، نتیجه درستی نمی‌دهد، با نگاه مشترک و دلسوزی که داریم باید همه احساس تکلیف کرده و تلاش کنیم.

به گفته وی،گاهی اوقات وقتی جرمی اتفاق می‌افتد، همه نگاه‌ها به‌سوی دستگاه خاصی سوق می‌یابد درحالی‌که چنین نگاه علمی نبوده و جایگاه درستی برای بررسی واقعیت‌های جامعه ندارد.

حجت‌الاسلام‌ قدرتی بیان کرد: دستگاه قضایی همه توان و تلاش خود را برای کاهش جرائم و آسیب‌ها و مخاطرات اجتماعی به کار گرفته است اما قوه قضاییه به‌تنهایی در این مسیر موفق نخواهد شد و لازم است همه دستگاه‌ها و نهادهای متولی امر فرهنگ به میدان بیایند و به دستگاه قضایی کمک کنند و تحقق این امر مهم نیاز به حضور همه افراد جامعه را در میدان عمل دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار