همزمان با برگزاری کنگره ۳ هزار شهید قزوین؛
معاون عمرانی استانداری قزوین گفت: همزمان با برگزاری کنگره ۳ هزار شهید قزوین، کلنگ احداث المان شهدای مفقودالاثر قزوین به زمین زده می‌شود.
کد خبر: ۶۵۳۸۸۷
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۵ 11 September 2018

کلنگ احداث المان شهدای مفقودالاثر قزوین به زمین زده می‌شود

به گزارش تابناک قزوین،علی فرخزاد در جلسه کارگروه ساماندهی گلزار شهدای استان قزوین اظهار کرد: قزوین، میزبان کنگره ملی بزرگداشت ۳ هزار شهید استان قزوین است و این رویداد فرصتی است تا برای ساماندهی گلزارهای شهدا در استان اقدام شود.

وی با اشاره به ساخت المان شهدای مفقودالاثر در گلزار شهدای قزوین اشاره کرد و یادآورشد: کلنگ‌ احداث این المان همزمان با برگزاری کنگره ۳ هزار شهید استان قزوین به زمین زده می‌شود.
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین تصریح کرد: شهرداری قزوین از ابتدای اجرای پروژه ساخت المان باید مشارکت کند و مقرر شده سازمان مدیریت و برنامه ‌ریزی نیز بخشی از اعتبارات را تامین کند.

فرخزاد اظهار کرد: ساماندهی تابلوهای عکس‌ شهدا در مبادی ورودی شهرها و روستا نیز در دستور کار مسئولان قرار دارد و تاکنون بازسازی تعدادی از آنها به پایان رسیده و مابقی نیز تا پایان شهریور ماه نوسازی می شود.

وی ضمن تقدیر از تلاش شهرداری قزوین در ساماندهی گلزارهای شهدا گفت: در راستای برگزاری کنگره ملی ۳ هزار شهید قزوین المان‌هایی طراحی و آماده شده که در سطح شهر و پارک‌ها نصب خواهد شد.

فرخزاد اضافه کرد: تعدادی از سردیس‌های شهدا در حال ساخت است و همزمان با برگزاری کنگره سه هزار شهید در پارک ‌ها و معابر عمومی نصب می‌شود.

معاون عمرانی استانداری قزوین بیان کرد: به مناسبت کنگره شهدا نقاشی‌ دیواری به منظور فضاسازی سطح شهر قزوین در حال اجراست که می تواند فضای معنوی خوبی را در سهط شهر ایجاد کند.

فرخزاد نصب پلاک‌های فلزی شهید را از دیگر اقدامات انجام شده برای فضا سازی شهری با عطر و بوی شهدا ذکر کرد و گفت: تا زمان برگزاری کنگره شهدا تعداد دو هزار و ۲۰۰ پلاک‌ در معابر و کوچه‌ خانواده‌های شهیدان نصب خواهد شد.

وی بیان کرد: انجام این کار بسیار ارزشمند و ماندگار است و برای فضا سازی شهر قزوین با هدف زنده نگه‌داشتن یاد و نام شهدا انجام می‌شود.

فرخزاد اضافه کرد: برنامه‌های متنوعی برای برگزاری کنگره ملی بزرگداشت ۳ هزار شهید استان قزوین پیش‌بینی شده که همزمان با ساماندهی گلزارهای شهدا باید به نحومطلوبی عملیاتی شود.

به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین، باید اعتباراتی که برای گلزار شهدا تخصیص می‌یابد مدیریت شود تا بتوانیم گلزارشهدای بیشتری را ساماندهی کنیم.

این مسئول بیان کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین اسامی روستاهایی که گلزارهای شهدای آنها نیازمند ساماندهی هستند با اولویت در اختیار استانداری قرار دهد تا براساس اعتبارات پیش بینی شده اقدامات لازم انجام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار