معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین:
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: خطر ناک ترین آفت عزاداری امام حسین(ع) ، تحریف هدف آن است . حکمت عزاداری امام حسین(ع) با حکمت شهادت ایشان ، یکی است . بنا بر این ، تحریف هدف عزاداری ، تحریف هدف شهادت آن بزرگوار نیز هست .
کد خبر: ۶۵۳۴۶۵
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۹ 10 September 2018

خطر ناک ترین آفت عزاداری امام حسین(ع)  تحریف آن است

حجت الاسلام علی نظری معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان در گفتگو با خبرنگار تابناک قزوین با اشاره به آسیب شناسی عزاداری ماه محرم اظهار کرد:خطر ناک ترین آفت عزاداری امام حسین(ع) ، تحریف هدف آن است . حکمت عزاداری امام حسین(ع) با حکمت شهادت ایشان ، یکی است . بنا بر این ، تحریف هدف عزاداری ، تحریف هدف شهادت آن بزرگوار نیز هست .

وی افزود:این تحریف ، به دو گونه است، یکی آن که به جای روشنی بخشی و احیاگری ، تنها به درخواست آمرزش گناهان و پاک سازی معنوی خلاصه شود ؛ و دیگر ، آن که به جای تأکید بر بُعد حماسی آن ، به جنایت یزیدیان و ستمگران در این حادثه پرداخته شود .

این مسئول بیان کرد:خیال می کنیم حسین بن علی(ع) ، در آن دنیا منتظر است که مردم برایش دلسوزی کنند یا ـ العیاذ باللّه ـ حضرت زهرا علیهاالسلام بعد از هزار و سیصد سال ، آن هم در جوار رحمت الهی ، منتظر است که ... برای او گریه بکنند تا تسلّی خاطر پیدا کند!

نظری تصریح کرد:یکی از آسیب هایی که خصوصا در قرن های اخیر ، عزاداری امام حسین(ع) را تهدید می کند ، استناد اهل منبر و مرثیه سُرایان، به منابع غیر معتبر و غیر قابل استناد است ضمن اینکه وجود طبل و سینه زنی هایی که در خور عزاداری این امام بزرگوار نیست سبب شده است که حضرت سید الشهدا(ع) را به شکلی نشان دهند که گویا نعوذبالله انقدر در صحرای کربلا خود و عزیرانش را به شکل فجیع به قتل رساندند که در نتیجه آن شان و منزلت ایشان را نادیده گرفته و محتاج اشک و ناله نشان دادند.

وارد شدن مسائل خرافی و آداب و رسوم غلط در میان عزاداری ها

وی ادامه داد:وارد شدن مسائل خرافی و آداب و رسوم غلط در میان عزاداری ها، استفاده از اسباب و لوازم گناه در عزاداری ها، فدا کردن واجبات در زمان انجام عزاداری ها و آمدن با اوضاع نامناسب در عزاداری ها از جمله آسیب هایی است که در عزاداری ها رخ می دهد.

به گفته معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی قزوین، رسانه ها می توانند با اطلاع رسانی های صحیح فرهنگ عزاداری که در شان و منزلت آن امام بزرگوار است را به مردم آموزش و آگاهی دهند.

این مسئول بیان کرد: عزاداری ها باید به شکلی پیش رود که بتواند نسل آینده را با آرمان و باورهای عمیق اعتقادی امام حسین(ع) آشنا و ترغیب کند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
چه عجب یک نفر حرف حساب زد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
امام حسین برای عموم قیام کرد نه طلبه ها.برای همه اقشار.هرکسی از ظن خود شد یار او....چقدر خودخواهی؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار