مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین:
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین با بیان اینکه در آموزه های دینی ما بر حفظ محیط زیست تاکید شده است، فرهنگ سازی در این زمینه را از وظایف مهم سمن ها برشمرد و گفت: مطالبه گری این تشکل های مردمی باعث بهبود وضعیت در این حوزه می شود.
کد خبر: ۶۴۵۵۲۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۲ 20 August 2018

مطالبه گری سمن ها موجب بهبود وضعیت محیط زیست می شود

به گزارش تابناک قزوین،مریم بیدخام یکشنبه شب در کارگاه روشهای نوین تسهیلگری غیر دولتی در حوزه محیط زیست که در سالن جلسات جهاد کشاورزی قزوین برگزار شد،سمنها را پل ارتباطی بین دولت و عموم مردم دانست و بر ضرورت افزایش تعامل مدیران ادارات با آنها در راستای افزایش سرمایه اجتماعی تاکید کرد.

وی با تاکید بر اینکه امروزه ضرورت حفظ و حراست محیط زیست به عنوان محور توسعه بر کسی پوشیده نیست، اضافه کرد: تشکل های مردم نهاد حامیان و حافظان ارزشهای فرهنگی هستند و شعار ما باید این باشد که همه 80 میلیون نفر ایرانی می‌توانند محیط بان باشند.

بیدخام، تقویت و تعامل دوسویه میان دولت و تشکل‌های محیط زیست را یک راه مهم برای توسعه و تقویت سرمایه اجتماعی دانست و ادامه داد: سمنها با تکیه بر توانمندی های مردمی بازوان قدرتمند دولت در اجرای طرح های محیط زیستی به شمار می روند.

این مسئول، نقش تشکل‌ها و سمن‌های مردمی محیط زیست را برای دولت ارزشمند دانست و گفت: دولت به سازمان‌های مردم‌نهاد به عنوان یک فرصت و ظرفیت ارزشمند می‌نگرد که به صورت خودجوش و داوطلبانه بدون هیچ چشمداشتی به کمک آمده‌ اند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین اظهار کرد: اگر بخواهیم آیندگان و فرزندان ما از این منابع خدادادی بهره مند شوند باید بتوانیم از آنها به خوبی محافظت کنیم.

وی یادآور شد: همان طور که گذشتگان میراث طبیعی و ثروت های ملی را حفظ و به ما منتقل کردند ما نیز باید آن را برای آیندگان محافظت کنیم.

بیدخام با بیان اینکه سیاست اداره کل امور اجتماعی استانداری، تسهیل در صدور مجوز برای فعالیت سمن هاست،افزود: سمن ها اگر می خواهند در حوزه فعالیت خود نقش آفرین بوده و از ظرفیت آنها به شکل مطلوب استفاده شود باید نسبت به طی کردن مراحل قانونی فعالیت خود اهتمام داشته باشند .

در ادامه این نشست نمایندگان سازمانهای مردم نهاد محیط زیستی با بیان مطالبات و انتظارات خود خواستار پیگیری آنها شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار