سرپرست معاونت میراث فرهنگی استان قزوین خبر داد:
سرپرست معاونت میراث فرهنگی استان قزوین از پیشرفت فیزیکی 50 درصدی پروژه مرمتی کاروانسرای تاریخی هجیب واقع در منطقه بوئین‌زهرا خبر داد.
کد خبر: ۶۴۳۳۰۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲ 14 August 2018

مرمت 50 درصدی کاروانسرای تاریخی هجیب

به گزارش تابناک قزوین،امیر ارجمند سرپرست معاونت میراث فرهنگی استان قزوین اظهار کرد: به دنبال اجرای پروژه‌های مرمتی میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قزوین جهت حفاظت و نگهداری از آثار ارزشمند تاریخی، مرحله جدید ساماندهی و مرمت بنای تاریخی کاروانسرای هجیب واقع در منطقه بوئین‌زهرا در دو فاز از اوایل اردیبهشت‌ماه سال جاری آغاز شد که خوشبختانه طی این مدت با تلاش و نظارت مستمر گروه مرمتی این اداره کل شاهد پیشرفت فیزیکی 50 درصدی اجرای این پروژه هستیم.

وی میزان اعتبار تخصیص داده‌شده به این پروژه مرمتی را در حدود یک میلیارد و 140 میلیون ریال از محل اعتبارت ملی اداره کل میراث فرهنگی اعلام کرد.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی استان قزوین خاطرنشان کرد: در این پروژه اقدام‌های مرمتی چون مرمت طاق‌ها و تویزه ایوان‌های حیاط مرکزی و حجرات، سبک‌سازی بام، بام‌سازی و اجرای عایق رطوبتی، مرمت موضعی و تعویض جداره‌های فرسوده، شمع گذاری و رفع خط طاق‌های آسیب‌دیده و بندکشی نمای آجری تحت نظارت کارشناسی مصطفی شکوهی در حال انجام است که با توجه به پیشرفت مناسب روند اجرای آن پیش‌بینی می‌شود تا پایان مردادماه سال جاری به مرحله بهره‌برداری برسد.

ارجمند تصریح کرد:کاروانسرای مادر شاهی هجیب، اثر ارزشمند مربوط به دوره صفویه و یکی از بزرگ‌ترین و باشکوه‌ترین کاروانسراهای بین‌راهی کشور است که در مسیر کاروان روی«قزوین – اصفهان» و 48 کیلومتری جاده بوئین‌زهرا به ساوه واقع‌شده و در تاریخ 14/7/1354 با شماره 1187 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار