سفیر اتریش در ایران:
سفیر اتریش در ایران از تلاش برای حفظ کانال‌های نقل و انتقال مالی بین ایران و اتریش خبر داد.
کد خبر: ۶۴۲۱۶۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۷ 12 August 2018

برای حفظ کانال‌ نقل و انتقال مالی بین ایران و اتریش تلاش می‌کنیم

به گزارش تابناک قزوین،اشتفان شولتز عصر امروز در جلسه علنی شورای شهر یزد با اشاره به بدعهدی آمریکا و پای‌بند نبودن آن به برجام اظهار داشت: ما درک می کنیم که شرایط برای ایران سخت شده اما به سهم خود تلاش می کنیم راه حل هایی برای رفع برخی مشکلات پیدا کنیم.

وی افزود: اراده کشور اتریش و اتحادیه اروپا در این است که روابط دو جانبه با ایران افزایش پیدا کند و من نیز به همین منظور به استان یزد سفر کرده ام تا راه هایی برای تبادلات فرهنگی و اقتصادی با شهرهای مختلف ایران پیدا کنیم.

شولتز با اشاره به بدعهدی آمریکا بیان کرد: آمریکا از ابتدای برجام تاکنون تنها بر تعداد اندکی از قراردادها و تعهدات خود پای‌بند بوده و اجرای تعداد محدودی از آنها ممکن شده است.

سفیر اتریش در ایران تصریح کرد: ما درک می کنیم که شرایط برای ایران سخت تر شده اما در تلاش هستیم راه حل‌هایی برای حفظ کانال‌های نقل و انتقال مالی بین دو کشور پیدا کرده و کانال‌های موجود را حفظ کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روابط منحصر به فرد ایران و اتریش بیان کرد: ایران و اتریش از ۷۰۰ سال پیش با یکدیگر رابطه داشتند که ۵۰۰ سال آن روابطی بسیار خوب و گسترده بوده است.

شولتز یادآور شد: اگر یک بررسی صحیح انجام شود، می بینیم که کمتر کشور اروپایی این سابقه مستمر و دیرین را با ایران داشته و به نظر می رسد این سابقه می تواند منشأ ایجاد اعتماد باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقداماتی که در سفر به استان یزد انجام داده است، افزود: در سفر به استان یزد به صورت ویژه به همکاری‌های اقتصادی بین ایران و اتریش پرداخته شد و در این رابطه با استاندار یزد و برخی دیگر از مسئولان اقتصادی مذاکره انجام دادیم.

سفیر اتریش در ایران اظهار امیدواری کرد: این مذاکرات بتواند منشأ برقراری ارتباطات خوب میان اتریش و ایران و سرمایه گذاری اتریش در  استان یزد باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار