کارشناسان واحد نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان قزوین با حضور در یکی از کشتارگاههای دام استان با آخرین یافته های علمی مرتبط با بهداشت وبازرسی گوشت آشنا شدند.
کد خبر: ۶۴۰۹۰۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸ 08 August 2018

آمادگی کارشناسان دامپزشکی قزوین برای تایید سلامت دام‌ها در روز عید قربان

به گزارش تابناک قزوین،۴۰نفر از کارشناسان و بازرسان بهداشتی واحد نظارت بر بهداشت عمومی ومواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان قزوین و ادارات دامپزشکی شهرستانهای تابعه  روز سه شنبه مورخ ۱۶/۵/۹۷ با هدف ایجاد وحدت رویه در تایید سلامت دام زنده، و بازرسی بهداشتی لاشه دامهای ذبح شده در روز عید قربان، با حضور در یکی از کشتارگاههای دام استان، بصورت تئوری و عملی، با آخرین یافته های علمی بهداشت و بازرسی گوشت آشنا شدند.

در این کارگاه آموزشی که تدریس آن را دکتر صفرچی از دامپزشکان کادر بهداشت کشتارگاه بر عهده داشت، حاضرین در خصوص نحوه بازرسی، نظارت و قضاوت در مورد لاشه های مشکوک و آلوده و دیگر موارد مطروحه با رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان قزوین رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آبیک و دیگر پیشکسوتان این عرصه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

 مسئول روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان قزوین تصریح کرد: از آنجا که کشتار غیر مجاز دام در محیط خارج از کشتارگاه ممنوع می باشد و لیکن اداره کل دامپزشکی استان قزوین طبق روال سالهای گذشته در روز عید قربان بازرسان بهداشتی وناظرین ذبح شرعی را در روز عید قربان حسب درخواست حجاج محترم به اماکنی که قصد ذبح دام را داشته باشند با هدف تایید حلیت و سلامت گوشت قرمزدامهای قربانی اعزام خواهد کرد .

فرحی بیان کرد: عموم شهروندان برای بهره مندی از خدمات رایگان اداره کل دامپزشکی استان قزوین و ادارات دامپزشکی شهرستانهای تابعه می توانند از طریق شماره ۴ رقمی ۱۵۱۲ و یا سامانه پیامکی ۵۰۰۰۱۵۱۲ با دامپزشکی در ارتباط باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار