معاون اقتصادی استاندار قزوین:
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: اولویت تسهیلات یارانه ای در بخش کشاورزی با متقاضیان ایجاد واحدهای گلخانه ای است.
کد خبر: ۶۳۸۷۸۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۸ 04 August 2018

توسعه مجتمع های گلخانه ای از اولویت های بخش کشاورزی استان است

به گزارش تابناک قزوین،"منوچهر حبیبی" در جلسه ساماندهی و بررسی گلخانه های استان اظهار کرد: افزایش جمعیت و نیاز روزافزون به مواد غذایی از مسائل مهمی است که یافتن راه حلهای مطلوب روشهای نوین در کشاورزی از جمله کشت گلخانه ای را دوچندان می کند.

وی افزود: کشت گلخانه ای را یکی از کارهای موثر در جهت استفاده درست از منابع و افزایش است.
حبیبی اضافه کرد: توجه به صادرات محصولات گلخانه ای باید در دستور کار قرار گیرد زیرا محصولات گلخانه ای دارای کیفیت بهتری هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین خاطرنشان کرد: توسعه گلخانه ها در کنار اجرای روش های مدرن آبیاری 2 اولویت مهم استان در حوزه کشاورزی به شمار می رود.

حبیبی بیان کرد: با توجه به کم آبی و خشکسالی های پی در پی باید کشاورزی خود در بخش صیفی و سبزیجات را که آب زیادی مصرف می کنند را به فضاهای گلخانه ای انتقال دهیم ضمن اینکه، همه فرمانداری ها موظف هستند مجوزهای مربوط به احداث گلخانه ها را بدون اتلاف وقت به متقاضیان صادر کنند تا آنها بتوانند از تسهیلات در نظر گرفته شده بهره مند شوند.

این مسئول اظهار کرد: فرمانداران باید گزارشی از وضعیت متقاضیان ایجاد واحدهای گلخانه ای در شهرستان خود را تا هفته آینده به دفتر جذب سرمایه گذاری استان ارایه کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین یادآور شد: 115 پروانه فعالیت در حوزه گلخانه ها در استان وجود دارد که 86 مورد آنها فعال هستند که از این مقدار 66 واحد در حوزه صیفی و سبزیجات اشتغال دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار