بداخلاقی در اردبیل موج می زند
ضعف نظارت از سوی دانشگاه علوم پزشکی و نظام پزشکی استان موجب شده تا هرج و مرج در صنف پزشکان حاکم شده و حقوق بیماران تضییع شود.
کد خبر: ۶۳۴۱۵۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۳ 24 July 2018

به گزارش تابناک اردبیل، قصه پرغصه بداخلاقی بسیاری از پزشکان در سراسر ایران سر دراز دارد، طوری که قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت و درمان در این باره می گوید: بسیاری از پزشکان ما در شهرها و بخصوص کلانشهرها، رفتار زشت و زننده‌ای با مردم دارند که اصلا قابل تحمل نیست و از انسانیت به دور است.

البته روی سخن وزیر بهداشت با همه پزشکان نبوده و بدیهی است که پزشکان زیادی در گوشه و کنار کشور، رابطه اخلاقی و انسانی با بیمار دارند.

اما واقعا کم هم نیستند پزشکانی که با وجود درآمدهای میلیونی در ماه، کمترین وقت را صرف معاینه بیمار می‌کنند و با تجویز نسخه‌های فوری، گویی می‌خواهند فقط هر چه زودتر بیمار را از مطب خود بیرون کنند.

خیلی از آنها هم حوصله شنیدن پرسش‌ها و دغدغه‌های بیماران را ندارند و اگر بخواهید درباره بیماری‌تان چند پرسش ساده بپرسید، خیلی زود از کوره درمی‌روند، اخم‌هایشان در هم می‌رود و با بیمار با دید یک شهروند محترم برخورد نمی‌کنند.

این مقدمه برای این بود تا درد دل یک مریض سالخورده ساکن مغان را از زبان فرزندش در این مجال مطرح کنیم، بانویی 75 ساله که به گفته فرزندش برای ویزیت یکی از پزشکان متخصص مغز و اعصاب، دو ماه منتظر مانده و عصر دوشنبه برای معاینه به مطب این پزشک مراجعه می کند اما برخلاف انتظار و در بهت و حیرت با این پاسخ منشی پزشک مواجه می شود که دکتر مسافرت خارج است؟!

همراه این بیمار در تماس با خبرنگار ما گفت: این تنها من نبودم که با جواب غیرمسئولانه منشی پزشک مواجه می شدم و خشکم می زد! بلکه خیلی از آنهایی که برای آن روز نوبت ویزیت داشتند، دریغ از معذرت خواهی خشک و خالی، چنین پاسخی می شنیدند و نمی دانستند شکایت خود را از این اقدام غیرحرفه ای پیش چه کسی و چه دستگاهی ببرند.

وی گفت:متاسفانه امروزه ضعف نظارت از سوی دانشگاه علوم پزشکی و نظام پزشکی استان موجب شده تا هرج و مرج در صنف پزشکان حاکم شده و حقوق بیماران مورد تضییع واقع شود.

این شهروند به خبرنگار ما گفت: امروزه و در عصر ارتباطات برای تکریم ارباب رجوع و رعایت حقوق شهروندی و مشتریان، حتی یک آرایشگر هم از طریق پیامک و سایر ابزارهای ارتباطی، مشتریان خود را در جریان وقت و یا احتمالاً کنسلی آن قرار می دهد اما جالب است که چگونه یک متخصص مغزو اعصاب هیچ ارزشی برای بیماران خود قائل نیست و حاضر نمی شود کنسلی نوبت را اطلاع دهد تا بیماران دچار مشکل و هزینه نشوند!؟

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
پزشکانی هستندکه وقت گرفتن ازانهاازوقت گرفتن ملاقات بارییس جمهورهم سخترهست
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
فکر میکنم این عادت زشت پزشکان اردبیل از انجا ناشی میشود که فرهنگ اعتراض کردن درشهرما طوری سرکوب شده که دراین زمانه هم نمیتوانیم به رفتار غیر اصولی وغیرانسانی اعتراض نماییم چون اکثر ما دچار این نوع بی احترامی وحق خوری واجحاف شده ایم اعتراض نکرده ایم ونمونه های بسیاری داریم پزشک اورتو پدی دراردبیل میشناشم که برای معاینه پای شکسته باید شانزده پله پایین بروی بعد از ساعتها انتظار دربین انبوه مراجعه کنندگان حس اعتراض خاموش از سرا پای وجودشان میبارد ولی صدایشان درنمی اید صدای یکی هم که جرئت اعتراض پیدا میکند درهمهمه دیگران خاموش شده وبگوش نمیرسد.پیشنهاد میکنم خبر نگاران خود را برای تهیه گزارش به مطب هایی که حتی تا دوصبح ویزیت میکنند بفرستید تا با مردم را بشتر درجریان اخبار بد اخلاقی برخی پزشکان قرار دهید.
هادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
با سلام : بنده از این پزشکان دل پر خونی دارم که اگر بخواهم بنویسم چند صفحه میشود فقط برای نمونه این را عرض کنم که پدرم به بیماری الان حدود سه سال است که به بیماری پارکینسون مبتلا میباشد که تکرر ادرار و عدم کنترل ادرار و... از عوارض ان است با توضیح این مطلب به منشی یکی از پزشکان مغز و اعصاب ایشان برای ما گفتند که ساعت 12 اینجا باشید تا 12:30دقیقه به علت وضعیت بیمارتان ویزیت میشود.ساعت ده دقیقه مانده به 12 در مطب حاضر شدیم جناب دکتر ساعت 2 تشریف اوردند و هر وقت هم خواستیم به علت وضعیت حاد مریضمان اعتراضی کنیم اقای منشی با بیان اینکه دکتر عمل داشتند از ما طلب کار هم میشدند. تازه بعد از تشریف فرمایی دکتر ایشان در عرض ده دقیقه حدود 7نفر را ویزیت کردند.درد بزرگتر اینکه اگر بخواهی اعتراض کنی قبل از دکتر ومنشی متاسفانه وصد متاسفانه حاضرین (مراجعه کنندگان) نسبت به اعتراض شما اعتراض میکنند........
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۴
انگار مربض های خوبی هم نیستیم چقدر این دکترهای بیچاره با اون وزیر کشتیارشونو اذیت میکنید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار