استاندار در دیدار با مدیر عامل سازمان بیمه سلامت کشور خواستار شد:
استاندار قزوین بر ضرورت اجرای طرح پزشک خانواده با هدف تامین سلامت مردم و مدیریت هزینه های درمانی تاکید کرد.
کد خبر: ۶۳۱۹۱۲
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۲ 18 July 2018

عبدالمحمد زاهدی روز چهارشنبه در دیدار با معاون وزیر و مدیر عامل سازمان بیمه سلامت کشور اظهار کرد: با اجرای طرح پزشک خانواده در کشور هزینه های درمان برای دولت و مردم کاهش خواهد یافت و میزان مراجعه بیماران به مراکز درمانی نیز مدیریت خواهد شد.

استاندار افزود: با اجرای طرح پزشک خانواده در استان های کشور می توانیم آمار و اطلاعات کاملی از تعداد و نوع بیماری ها در کشور بدست آوریم که این امر ما را در برنامه ریزی های بخش بهداشت و درمان یاری خواهد کرد.

وی بر ضرورت آگاهی رسانی به جامعه در خصوص استفاده منطقی از داروهای مختلف تاکید کرد و افزود:آموزش روش های  استفاده منطقی از دارو؛ پرهیز از مصرف بی رویه و مراجعه ی ضروری به پزشک از موارد مهمی است که می بایست فرهنگ سازی مناسب در جامعه  صورت گیرد.

استاندار بیان کرد: مراجعات مکرر و غیر منطقی به پزشک باعث افزایش هزینه های اضافی برای مردم و مصرف بی رویه دارو در جامعه خواهد شد.

زاهدی در ادامه خواستار افزایش سقف سهمیه های درمانی استان قزوین شد و بیان کرد: میزان مراجعات مردم به بخش های درمانی در استان قزوین بیشتر از جمعیت استان است.

وی توضیح داد: استان قزوین به دلیل واقع شدن در مسیر چندین استان، پرتردد ترین استان های کشور است و سالیانه ۱۱۰ میلیون تردد خورویی را از محور های مواصلاتی استان شاهد هستیم که این امر باعث شده است سرریز مراجعات درمانی در این استان بیشتر از جمعیت آن باشد که حمایت های بیشتری را می طلبد.

 در این دیدار رئیس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشت.

طاهرخانی نیز در سخنانی خواستار افزایش سهمیه استان در بخش درمانی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار