در روزهای گذشته بخشنامه ای در فضای مجازی مبنی بر ممنوعیت پوشیدن لباس آستین کوتاه برای رانندگان تاکسی در قزوین منتشر شد که حاشیه ها و واکنش های بسیاری را به دنبال داشت، حاشیه هایی که در واقع ناشی از نوع نوشتار این بخشنامه بود.
کد خبر: ۶۳۱۸۰۱
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۹ 18 July 2018

به گزارش تابناک قزوین به نقل از خبرگزاری شبستان، در روزهای گذشته خبری در فضای مجازی منتشر شد در خصوص صدور بخشنامه ای در شهرداری قزوین مبنی بر ممنوعیت پوشیدن لباس آستین کوتاه برای رانندگان تاکسی، در این بخشنامه که از سوی مشاور شهردار و مدیر حراست شهرداری قزوین به معاونت اداری و مالی شهرداری قزوین ابلاغ شده و تاریخ آن مربوط به هفتم خرداد ماه سال جاری بود،  آمده است: با عنایت به اخبار واصله برخی از رانندگان آژانس در مناطق و سازمان ها نسبت به رعایت شئونات اسلامی اقدام ننموده و با لباس آستین کوتاه در محل کار حاضر می شوند. مقتضی است دستور فرمایند نسبت به رعایت موارد مطروحه اقدام لازم را معمول داشته و در غیر این صورت از فعالیت آنها جلوگیری به عمل خواهد آمد.

 

انتشار این بخشنامه واکنش های متعدد و انتقادات بسیاری را از سوی کاربران فضای مجازی در پی داشت، واکنش هایی که شاید ناشی از نوع نوشتار این بخشنامه بود و موجب شد حتی دست اندکاران حوزه مدیریت شهری قزوین هم نسبت به این موضوع واکنش نشان دهند به طوری که مهدیه سادات قافله باشی رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر قزوین در توئیت انتقادی نوشت: کسی به خاطر پوشیدن لباس آستین کوتاه نباید اخراج شود هرچند من هم معتقدم که باید شئونات اداری و اسلامی در محل کار رعایت شود؛ گاهی بدسلیقگی در نوع نوشتار یک بخشنامه این همه سوء تفاهم ایجاد می کند.

 بعد از واکنش های منفی به این بخشنامه، شهرداری قزوین با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: در پی انتشار نامه مربوط به حراست شهرداری قزوین در خصوص ممنوعیت پوشیدن لباس آستین کوتاه به اطلاع می رساند، نامه منتشر شده ارتباطی به رانندگان تاکسی و آژانس های سطح شهر قزوین ندارد و لازم به ذکر است مکاتباتی قابلیت اجرا دارد که برابر ضوابط حاکم بر سیستم اداری کشور که تأکید آن صرفا بر رعایت  شئونات، نظم و انضباط اداری است، صورت گرفته باشد.

 

در کنار اطلاعیه شهرداری قزوین، صفری شهردار قزوین هم در مصاحبه با یکی از سایت های خبری در خصوص بخشنامه مذکور گفت: این ممنوعیت تنها در مورد رانندگانی است که در شهرداری قزوین مشغول به کار هستند.

 وی تصریح کرد: اجازه هیچ برخورد سلیقه ای خارج از ضوابط اجرایی را نمی دهیم و این بخشنامه صرفا برای رانندگان در اختیار شهرداری قزوین صادر شده و ربطی به رانندگان تاکسی فعال در سطح شهر و یا رانندگان آژانس ندارد

 

با توجه به نوع برداشت از این بخشنامه که مخاطبان آن رانندگان تاکسی و آژانس هستند، ابلاغ چنین بخشنامه ای را از سرپرست سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین جویا شدیم که وی با تکذیب ممنوعیت پوشیدن لباس آستین کوتاه برای رانندگان تاکسی در گفتگو با خبرنگار شبستان در قزوین بیان کرد: طی 10 سال اخیر هیچ بخشنامه، نامه و یا دستورالعملی در خصوص لباس آستین کوتاه نداریم و تاکنون هم یک نفر بابت پوشیدن لباس آستین کوتاه بازخواست نشده و یا به کمیته انضباطی معرفی نشده است.

 اسماعیل عرشیان افزود: بحثی که ما مورد توجه داریم رعایت شئونات اسلامی است و دستورالعمل کلی هم در این خصوص داریم و در این حوزه هم ممنوعیت پوشیدن لباس آستین کوتاه نداریم و رعایت شئونات اسلامی از سوی رانندگان کفایت می کند.

 وی توضیح داد: در حال حاضر ما در سطح شهر قزوین 3 هزار و 800 تاکسی خطی، گردشی و آژانس فعال داریم که 5 هزار راننده و کمک راننده روی این خودروها کار می کنند و این 5 هزار نفر ممنوعیتی برای پوشیدن لباس آستین کوتاه ندارند و در پنج سال اخیر هم چنین موضوع ابلاغ نشده است و باید عرفی که در جامعه وجود دارد را رعایت کنند.

 سرپرست سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین خاطر نشان کرد: در واقع این بخشنامه مربوط به خودروهایی می شود که داخل شهرداری فعالیت دارند وحدود 40 تا 50 خودرو می شوند که اینها آژانس نیستند و کار اداری انجام می دهند و با توجه به اینکه در یک فضای اداری کار می کنند باید لباس فرمی داشته باشند.

 

 با توجه به جایگاه شورای اسلامی شهر در مدیریت شهری، رئیس شورای اسلامی شهر قزوین اظهارنظر در خصوص این بخشنامه را به جلسه علنی شورای اسلامی شهر قزوین موکول کرد و در پاسخ به خبرنگار شبستان در قزوین گفت: ترجیح می دهم در خصوص این موضوع در جلسه شورای شهر که روز شنبه (۳۰ تیر) برگزار می شود، صحبت کنم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار