رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بوئین زهرا:
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بوئین زهرا گفت: چرای بیش از دو هزار نفر شتر در منطقه خشک و نیمه بیابانی بوئین زهرا باعث از بین رفتن پوشش گیاهی در این منطقه شده است.
کد خبر: ۶۳۱۷۷۰
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۷ 18 July 2018

چرای بی رویه شتر در مناطق بوئین زهرا نگران کننده است

به گزارش تابناک قزوین، احمد زارعی در از بازدید فرماندار شهرستان بوئین زهرا، مدیر کل منابع طبیعی استان قزوین، فرمانده سپاه، دادستان، رئیس اداره اطلاعات شهرستان، معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین از دشت الله آباد خبر داد.

وی گفت: در این بازدید مسئولین حاضر در مناطق مختلف دشت الله آباد حضور یافته و از نزدیک مشکلات مربوط به بیابان زایی و چرای مفرط دام مخصوصا شتر را مشاهده کردند.

زارعی افزود: چرای بیش از حدود ۲هزار نفر شتر در منطقه خشک و نیمه بیابانی بوئین زهرا باعث از بین رفتن پوشش گیاهی در این منطقه و تشدید بیابان زایی در این منطقه شده که البته در این خصوص هشدارهای لازم از سوی اداره کل و اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بوئین زهرا داده شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بوئین زهرا در پایان گفت: دشت الله آباد قزوین یک تالاب فصلی است که از دو اکوسیستم آبزی و خشکی تشکیل شده و محل زیست گونه های مختلف حیات وحش و انواع پرندگان نادر به شمار می رود و امیدواریم با کمک و مشارکت مردم و سایر دستگاه ها از افزایش بیابان زایی این منطقه جلوگیری کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار