در اعتراض به سیاست مهاجرتی ترامپ انجام شد؛
تمام اعضای شورای مشورتی وزارت امنیت میهنی آمریکا در اعتراض به سیاستهای مهاجرتی دولت این کشور از مقام خود استعفاء دادند.
کد خبر: ۶۳۱۷۰۴
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۲ 18 July 2018

استعفای دسته جمعی مشاوران وزارت «امنیت میهنی» آمریکا

به گزارش تابناک قزوین به نقل از واشنگتن تریبیون، چهار عضو شورای مشورتی وزارت امنیت میهنی آمریکا با اذعان به اینکه جداسازی اعضای خانواده مهاجران غیرقانونی در مرز یک اقدام «ضد اخلاقی» است و به نشانه اعتراض به سیاستهای مهاجرتی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا از مقام خود استعفاء دادند.

«ریچارد دنزیگ» وزیر سابق نیروی دریایی در دولت کلینتون، و «الیزابت هالتزمن» عضو پیشین کنگره از جمله افرادی بودند که در نامه ای خطاب به «کرستین نیلسن» وزیر امنیت میهنی آمریکا کناره گیری خود را اعلام کردند.

این گروه تأکید کردند که وزارت امنیت میهنی پیش از اجرای سیاست مهاجرتی که باعث جدایی بیش از ۲۵۰۰ کودک از خانواده های خود شد، با این شورای مشورتی رایزنی نکرد.

این گروه در نامه مزبور نوشت: اگر با ما رایزنی کرده بودند، به آنها می گفتیم که اغلب اوقات جدا کردن کودکان از والدین مهاجرشان به لحاظ اخلاقی اقدامی نفرت انگیز، ضد سازنده و نسنجیده است. ما نه می توانیم مشارکت در اجرای این سیاستهای مهاجرتی دولت را تحمل کنیم و نه می توانیم خود را فریب دهیم که با ما در مورد این موضوعات مشورت و رایزنی شده است.

در این نامه، دو تن از مقامات پیشین دولت اوباما که از اعضای این شورا بشمار می رفتند، نیز استعفای خود را اعلام کردند.

گفتنی است که دولت ترامپ تحت لوای سیاست جدیدی که هدف آن تعقیب کیفری تمام مهاجران غیرقانونی است، جداسازی اعضای خانواده این مهاجران را آغاز کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار