در گفتگو با "تابناک قزوین" مطرح شد؛
بازیکن شایسته بسکتبال بانوان استان قزوین گفت: تا دو سال گذشته "فیبا" اجازه نمی داد تا ورزشکاران با لباس پوشیده در مسابقات شرکت کنند تا اینکه پس از پیگیری های مصرانه مسئولین این مشکل بر طرف شد.
کد خبر: ۶۳۱۴۳۹
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۳ 17 July 2018

پوشش ورزشکاران ایرانی

به گزارش تابناک قزوین، مژگان خدادادی بازیکن شایسته بسکتبال بانوان استان قزوین است که توانسته پس از سعیده علی، امتیاز آورترین بازیکن تیم ملی ایران در جام جهانی باشد و کادر فنی از عملکرد  وی در دفاع و حمله رضایت داشتند.

فرا رسیدن هفته عفاف و حجاب بهانه‎ای شد تا گفت‎وگوی کوتاهی را با این بانوی ورزشکار کشورمان که با حضور خود در مسابقات ملی و فراملی با حجاب اسلامی ثابت کرد که حجاب محدودکننده زنان نیست، ترتیب دهیم که در ادامه از نظر می‎گذارنید.

مژگان خدادای با اشاره به اهمیت عفاف و حجاب اظهار کرد: با توجه به اینکه در کشور اسلامی زندگی می کنیم، باور و ایمان قلبی در وجود ما نقش بسته و نهادینه شده است که در نتیجه سبب شده است تا ما به این اصول پایبند باشیم و از آن پیروی کنیم.

وی افزود: همیشه ورزشکاران خوبی در استان و کشور وجود دارند که با ظاهر پوشیده در میدان مسابقه وارد شده اند و مقام های والایی را کسب کردند به همین دلیل باید تاکید کرد که حجاب محدودیت نمی آورد.

ملی پوش بستکبال ایران اضافه کرد: تا دو سال گذشته فیفا اجازه نمی داد تا ورزشکاری با لباس پوشیده در مسابقات شرکت کنند تا اینکه پس از پیگیری های مصرانه مسئولین این مشکل بر طرف شد و ورزشکاران ایرانی در ادامه این مسر اثبات کردند که فردی که دارای استعداد و پتانسیل های ویژه است می تواند با پوشش کامل در مسابقه تیم ملی شرکت کند و حتی بازی را به نفع خود تمام کند.

وی اضافه کرد: شاید کشورهای اروپایی در نگاه اول به پوشش ورزشکاران ایرانی نداشته باشند ولی پس از مدتی نگاه آنان عوض می شود و همخو با ورزشکاران مسلمان در میدان مبارزه حاضر می شوند.

به گفته خدادای، باید در کنار حفظ و حرمت حجاب اسلامی، در باطن هم عفیف بود چرا که حجاب و عفاف مکمل یکدیگرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار