نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی در واکنش به سخنان اخیر وزیر آموزش و پرورش خطاب به وی گفت: همانطور که شما خط قرمزهایی دارید ما نیز خطوط قرمزی داریم، عشق و علاقه ما به مملکت و پایبندی به انقلاب و آرمان‌های نظام اسلامی خطوط قرمز ماست ولی به زبان و استان خود نیز علاقه‌مندیم.
کد خبر: ۶۳۱۱۷۴
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۱ 16 July 2018

حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در واکنشی نسبت به دستورالعمل جدید وزیر آموزش و پرورش درباره ممنوعیت آموزش به دانش‌آموزان با زبان محلی اظهار کرد: این خبر تازه به دست من رسیده است که البته هدف ما دامن زدن به موضوعات قومیتی نیست.

وی گفت:اما می‌خواهم بگویم جناب آقای وزیر محترم آموزش و پرورش مردم استان‌های ترک زبان انتظار دارند با زبان مادری برخی دروس در دانشگاه‌ها برایشان تدریس شود؛ ما هیچ‌وقت عشق و علاقه خود به آذربایجان را فراموش نمی‌کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی افزود: همانطور که شما خط قرمزهایی دارید ما نیز خطوط قرمزی داریم، عشق و علاقه ما به مملکت و پایبندی به انقلاب و آرمان‌های نظام اسلامی خطوط قرمز ماست ولی به زبان و استان خود نیز علاقه‌مندیم.

امام جمعه تبریز تاکید کرد: ما همانطور که به ایران علاقمندیم و در راهش جان و خون داده‌ایم،به زبان و استان خود نیز علاقه‌مندیم.

آل‌هاشم تاکید کرد: البته بنده در حوزه خودمان صحبت می‌کنم، نقش آذربایجان در دوران مختلف بر هیچ کسی پوشیده نیست! روحانیت آذربایجان، آذربایجان در مشروطه و آذربایجان در انقلاب، آذربایجان همواره پیشگام تحولات گوناگون در تاریخ کشور بوده است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی ادامه داد: آذربایجان در راه ایران ۱۰ هزار شهید داده، مگر می‌شود این عشق به وطن را فراموش کرد.

️ آل‌هاشم به دیدار رهبری با یکی از مدافعان حرم که اصالت ترک دارد، اشاره کرد و گفت: رهبری اکیدا به خانواده آن شهید در رابطه به آموزش زبان ترکی به فرزند آن شهید تاکید کرده بودند.

️وی با اشاره به دو شهید محراب تبریز گفت: اگر دیگران یک شهید محراب داشته باشند ما در تبریز دو شهید محراب داریم هپچنین آذربایجان لشکر عاشورایی دارد که در دفاع مقدس،در جبهه‌های جنگ، در ایثار و فداکاری نمونه بودند.

نماینده ولی‌فقیه در استان با تاکید به اینکه چنین اظهارنظرهایی برای دنیا و آخرت ما منفعتی ندارد، توضیح داد: مراقب باشیم، گویش‌های محلی سرمایه‌های گرانقدری هستند و دشمن همواره در تلاش است با تفرقه انداختن بین قومیت‌ها و اقوام ایرانی، اهداف خود را دنبال کند پس ما چرا به دشمنان بهانه دهیم؟

وی در پایان گفت: امیدواریم همیشه ایران و ایرانی سربلند باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار