رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از رایزنی استاندار و مسئولین استان برای تثبیت ۲۵ میلیون متر مکعب آب تخصیصی برای باغات زیتون طارم سفلی شهرستان قزوین خبر داد.
کد خبر: ۶۳۰۷۰۰
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۰ 16 July 2018

۲۵ میلیون مترمکعب آب تخصیصی باغات زیتون طارم سفلی پیگیری شد

به گزارش تابناک قزوین،فاطمه خمسه در این باره اظهار کرد: در جلسه مشترکی که یکشنبه شب در دفتر عباس سروش معاون آب و آبفای وزیر نیرو با حضور زاهدی استاندار قزوین به همراه داود محمدی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی، فرخزاد معاون عمرانی استاندار  و حمید پویا مدیر عامل آب منطقه ای قزوین و کشاورزان منطقه طارم سفلی برگزارشد؛ بر لزوم تخصیص کامل مصوبه ۲۵ میلیون متر مکعب اب برای باغات زیتون طارم سفلی تاکید شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به تخصیص این میزان آب باهدف توسعه و تکمیل آبیاری باغات سنتی پیش از این به استان خاطر نشان کرد: تاکنون برای برداشت ۱۹ میلیون مترمکعب از این میزان پروانه صادر شده است و با رایزنی انجام شده خواهان تخصیص مابقی سهم آب شدیم.

وی بیان کرد: تخصیص ۲۵ میلیون متر مکعب آب حق کشاورزان منطقه طارم سفلی است که باید با پیگیری مسئولین ارشد استان این میزان تخصیص کامل شود.

این مسئول یاد آور شد : اولویت واگذاری اراضی کشاورزی برای طرح ۲۵ میلیون متر مکعب، اهالی منطقه و همچنین انتقال آب برای باغات سنتی است.

خمسه به اشاره به این که اجرای این طرح باعث توسعه بخش طارم سفلی و اشتغالزایی برای مردم منطقه خواهد شد بر همکاری دستگاههای اجرایی در تخصیص کامل این میزان آب تاکید کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ابراز امیدواری کرد با اجرای این طرح مشکل آب کشاورزی روستاهای طارم سفلی شهرستان قزوین حل شود.

به گفته وی، بخشی از طرح انتقال آب در این منطقه با مشارکت بانک زمین در حال اجرا است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار