استاندار قزوین:
استاندار قزوین گفت: لازم است برنامه ریزی و ساماندهی ها با مرکزیت ستاد استانی انجام شود و با هدف مدیریت هزینه و خدمات رسانی بهتر وسریع تر از موازی کاری جلوگیری و اقدامات متمرکز انجام شود.
کد خبر: ۶۳۰۱۸۶
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۱ 15 July 2018

در همایش اربعین حسینی از موازی کاری ها و اقدامات پراکنده پرهیز شودبه گزارش تابناک قزوین،"عبدالمحمد زاهدی"ساعتی پیش در اولین جلسه ستاد ساماندهی اربعین استان که در محل سالن جلسات دفتر استاندار برگزار شد با بیان این مطلب، اظهار کرد: اربعین و امام حسین (ع) صرفا به شیعیان تعلق ندارند بلکه بشریت و تمامی انسانها در برابر آزادگی و شخصیت والای حضرت سیدالشهدا تعظیم و تکریم می کنند.

استاندار قزوین ادامه داد: ضرورت دارد تا اطلاع مناسب و لازمی به مردم صورت گیرد تا زائران توجه لازم را داشته باشند که برای تهیه ویزا به مراکز معتبر وابسته به سازمان حج و زیارت مراجعه کنند تا در کشور عراق با مشکل مواجه نشوند.

وی ادامه داد: لازم است بررسی و نظارت لازم و کامل انجام شود تا ثبت نام زائران اربعین حسینی به هیچ عنوان از مراجع غیر قانونی انجام نشود و در صورت مشاهده برخورد قانونی خواهد شد زیرا این امر به نفع شرکت کنندگان در این همایش معنوی و با ارزش است.

استاندار قزوین اعضای ستاد را بر عدم موازی کاری و اقدامات پراکنده برحذر داشت و افزود: لازم است برنامه ریزی و ساماندهی ها با مرکزیت ستاد استانی انجام شود و با هدف مدیریت هزینه و خدمات رسانی بهتر وسریع تر از موازی کاری جلوگیری و اقدامات متمرکز انجام شود.

وی ادامه داد: کمک های دستگاههای دولتی،سازمان ها وشهرداری ها می بایست با نظارت وهماهنگی ستاد ساماندهی صورت گیرد.

استاندار قزوین وظایف کمیته بهداشت و درمان ستاد را مهم اعلام کرد و افزود: نظارت بر بهداشت و درمان بحث بسیار مهمی است که لازم است با هدف حفظ سلامتی زائران  برای برنامه ریزی و مدیریت مناسب تر اقدامات کارشناسی انجام و تقسیم کار صورت گیرد.

این مقام مسئول تاکید کرد: اسقرار موکب ها و اعزام زائران می بایست تحت نظارت کامل ستاد ساماندهی و برنامه ریزی انجام شود تا اقدامات اجرایی بصورت قانونی، دقیق تر و سریع تر انجام شود.

در ابتدای این جلسه مدیرکل دفتر انتظامی و امنیتی استانداری گزارشی از روند برنامه ریزی و ساماندهی ستاد اربعین حسینی استان اعلام کرد.

 در این جلسه  مسئولان برخی از کمیته ها ی ستاد به ارایه گزارشی از اقدامات خود در استان پرداختند.

گفتنی است؛ 10 کمیته و یک کارگروه  با وظایف تدوین شده وزیر نظر ستاد ساماندهی و برنامه ریزی مراسم اربعین حسینی(ع) مدتی است که با تشکیل جلسات کار خود را درسطح استان آغاز کرده اند و در شهرستان ها نیز ستاد های فرعی به ریاست فرمانداران به کار خود ادامه می دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار