مسؤول بسیج جامعه زنان سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان از برگزاری اجتماع بزرگ مردمی «حافظان حریم خانواده» به مناسبت هفته عفاف و حجاب در همدان خبر داد و گفت: این ویژه‌برنامه ۲۴ تیرماه همزمان با میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) در پیاده‌راه بوعلی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۲۹۹۰۱
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۶ 14 July 2018
مسؤول بسیج جامعه زنان سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان از برگزاری اجتماع بزرگ مردمی «حافظان حریم خانواده» به مناسبت هفته عفاف و حجاب در همدان خبر داد و گفت: این ویژه‌برنامه ۲۴ تیرماه همزمان با میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) در پیاده‌راه بوعلی برگزار می‌شود.

به گزارش فارس، فاطمه ستاری‌نوید با گرامیداشت روز عفاف و حجاب در کشور اظهار کرد: امسال برنامه‌های هفته عفاف و حجاب با دو رویکرد مد نظر قرار گرفته است.

وی ادامه داد: نخستین رویکرد گرامیداشت قیام مسجد گوهرشاد که یادآور کشتار بی‌رحمانه ۲ هزار نفر توسط عمال رضاخان است که این موضوع در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب تبیین خواهد شد.

مسؤول بسیج جامعه زنان سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان افزود: دومین رویکرد به این موضوع توجه دارد که جامعه حریم خصوصی نیست و ما باید این حریم را در جامعه حفظ کنیم.

وی در خصوص شعار این هفته یادآور شد: برنامه‌های این هفته با شعار «جاودانه باد قیام خونین گوهرشاد، عظیم‌ترین و مظلومانه‌ترین نهضت تاریخ جهان در دفاع از حجاب، خطی که با خون گرفتیم» برگزار می‌شود.

ستاری‌نوید با بیان اینکه آموزش و پرورش و بخش امور زنان و بانوان خانواده استانداری نیز امسال به طور ویژه در هفته عفاف و حجاب پای کار بودند، بیان کرد: خوشبختانه امسال ادارات و سازمان‌های مختلفی با ما در این زمینه همکاری لازم را داشتند.

وی با اشاره به اینکه این هفته اجتماع بزرگ مردمی «حافظان حریم خانواده» به عنوان برنامه ویژه در همدان انجام می‌گیرد، گفت: این اجتماع همزمان با میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) در پیاده‌راه بوعلی با سخنرانی حجت‌الاسلام فاضلیان ساعت ۱۸.۳۰ برگزار می‌شود.

مسوول بسیج جامعه زنان سپاه انصارالحسین (ع) همدان با بیان اینکه همزمان با همدان در شهرستان‌های رزن، بهار روز ۲۴ تیرماه برنامه برگزار می‌شود، عنوان کرد: در نهاوند برنامه‌های هفته عفاف و حجاب ۲۱ تیرماه برنامه‌ها به اجرا درخواهد آمد.

وی با بیان اینکه از مهمترین برنامه‌هایی که در این روز برگزار می‌شود بیانیه‌ای است که در اجتماع حریم خانواده قرائت می‌شود، تصریح کرد: در این هفته بروشور‌هایی با موضوع احکام پوشش و نحوه پوشش و استفتائات و فتاوای مراجع عظام بین مردم توزیع می‌شود.

ستاری‌نوید تهیه ۵ هزار شاخه گل و اهدای آن به همراه کارت هدیه به بانوان چادری و مانتویی باحجاب در راستای مسئله امر به معروف و نهی از منکر نیز از جمله برنامه‌ها خواند و اعزام مبلغان طلبه خواهر به نقاط مختلف استان برای تبیین مسئله عفاف و حجاب و احکام پوشش را از دیگر برنامه‌ها برشمرد.

وی اختصاص موضوع فلسفه عفاف و حجاب در حلقات شجره طیبه صالحین در طول هفته و ارائه مطالب آموزشی با موضوع عفاف و حجاب و صیانت از حریم خانواده در سایت صالحین را نیز از جمله برنامه‌های اجرایی این هفته دانست.

مسوول بسیج جامعه زنان سپاه انصارالحسین (ع) همدان گفت: برگزاری کارگاه‌های مهارت‌های زندگی برای دختران و آشنایی آن‌ها با سبک زندگی ایرانی ـ. اسلامی، برپایی سیر نمایشگاهی با ۱۰ غرفه در پیاده راه بوعلی، مسابقات نقاشی با موضوع عفاف و حجاب، ایجاد پایگاه‌های مشاوره مذهبی، فردی و خانوادگی در طول هفته در سراسر استان نیز به مناسبت گرامیداشت هفته عفاف و حجاب برگزار می‌شود.

وی فعال کردن تریبون‌های نماز جمعه، ائمه جماعات و جمعه برای سخرانی با موضوع «جامعه عفیف، زمینه ساز ظهور»، برگزاری نشست‌های بصیرتی، همایش‌ها و کارگاه‌های تحکیم خانواده، برگزاری برنامه‌های تفریحی و ورزشی برای زنان محجبه، ثبت نام رایگان در کتابخانه‌ها، اهداف گل، صحیفه کامل سجادیه و محصولات عفاف و حجاب و برگزاری همایش پیاده‌روی، کوهپیمایی و تجلیل از چهره‌های برتر عفاف و حجاب از جمله مهمترین برنامه‌های این هفته است.

ستاری‌نوید در خصوص وظایف دستگاه‌ها در روز اجتماع بزرگ مردمی حافظان حریم خانواده خاطرنشان کرد: غرفه نقاشی توسط کانون پرورش فکری کودکان با همکاری اتحادیه انجمن‌های اسلامی، آماده‌سازی جایگاه توسط شهرداری، تهیه ۴ هزار صندلی توسط آموزش و پرورش، چاپ پوستر توسط اداره ارشاد، سیستم صوتی و هماهنگی سخنران توسط شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی، بن‌های تخفیف در فروشگاه‌ها توسط اتاق اصناف به خانواده‌های عفیف داده می‌شود و اطلاع‌رسانی توسط صدا و سیما و پوشش خبری در آن روز انجام می‌شود.

وی درباره آموزش‌های عمومی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گفت: ما معتقد به ورود مردم به این عرصه هستیم تا کار به صورت مردمی پیش رود، به همین دلیل گروه‌هایی تحت عنوان «طلایه‌داران تذکر لسانی» در این زمینه آموزش دیده‌اند.

مسؤول بسیج جامعه زنان سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان درباره طرح مقابله با چهارشنبه سفید گفت: بسیاری از زنان محجبه ما زنان خانه‌داری هستند که عموماً در عرصه اجتماع حضور ندارند، به همین دلیل با تشویق این افراد به حضور گسترده در اجتماع به ویژه در چهارشنبه‌ها تلاش کردیم تا با این طرح مقابله کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار