معاون عمرانی استاندار قزوین خبر داد:
معاون عمرانی استاندار گفت: برای تامین کمبود آب استان دو حلقه چاه جدید موسوم به سینا ۲ و سینا ۳ در منطقه میدان دام قزوین با ظرفیت ۱۰۰ لیتر در ثانیه مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
کد خبر: ۶۲۸۹۸۵
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸ 11 July 2018

بهره برداری از دوحلقه چاه جدید برای تامین آب شرب شهر قزوین

به گزارش تابناک قزوین، علی فرخزاد با بیان این مطلب  افزود: با وارد مدار شدن دو حلقه چاه جدید در این منطقه و سایر اقدامات صورت گرفته در خصوص افزایش منابع جدید استحصال آب، بخش اعظمی از مشکلات کمبودآب استان مرتفع خواهد شد.

همچنین مقرر شده ، شرکت آب منطقه ای و شهرداری چاههای موجود را وارد مدار آبرسانی نمایند. کار حفر، تجهیز و اجرای خط انتقال آب و برق چاه شماره چهار منطقه میدان دام نیز با صرف هزینه هفت میلیارد ریالی اواسط تابستان به پایان رسیده و با آبدهی 40 لیتر در ثانیه وارد مدار می‌شود.

به گفته وی، مصرف آب شرب استان تنها 5 درصد از کل مصرف آب بوده و در خصوص تامین آن با مشکلی مواجه نیستیم.

معاون استاندار افزود: 90 درصد آب تجدیدناپذیر استان صرف امور کشاورزی می شود، این درصد در استانهای دیگر کشور نیز به همین گونه است و در مقایسه با سایر کشورها ایران تنها کشوری است که مصرف آب بالاتر از ۵۰ درصد منابع تجدیدناپذیر را دارا می باشد.

وی اقدامات جهاد کشاورزی در خصوص اصلاح سیستم آبیاری و بازنگری در الگوی کشت را ناکافی دانست و تاکید کرد: با توجه به شرایط کنونی ضروری است جهاد کشاورزی به طور عاجل وارد عمل شده و با آموزش مناسب به کشاورزان در زمینه های اصلاح روش های کاشت، اجرای سیاست تغییر کاربری اراضی ، کاهش سطح کشت محصولات با مصرف بالای آب، توسعه کشت های گلخانه ای، اجرای سیستم های آبیاری تحت فشار و مهار آب های فصلی در این خصوص اقدام نمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار