در گفتگو با "تابناک قزوین" اعلام شد؛
مدیر عامل آب و فاضلاب استان قزوین گفت: در شهر قزوین حدود ۴۰۰ لیتر در ثانیه کمبود آب شرب وجود دارد که با صرفه جویی و مدیریت مصرف باید این مشکل را برطرف کنیم.
کد خبر: ۶۲۸۴۸۶
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۲ 10 July 2018

شهر قزوین ۴۰۰ لیتر در ثانیه کمبود آب شرب دارد

داراب بیرنوندی در گفتگو با خبرنگار تابناک قزوین اظهار کرد: مقابله با بحران کمبود آب در استان قزوین نیازمند فرهنگ سازی و مدیریت مصرف است.

وی افزود: استفاده بی رویه در بخش کشاورزی و صنعت در استان در سالهای اخیر باعث فرونشست سفره های زیر زمینی و پایین تر آمدن کیفیت آب شده است.

به گفته مدیر عامل آب و فاضلاب استان قزوین، آب شرب شهرهای استان از ۱۶۲ حلقه چاه تامین می شود که مجموع تولید آب این چاهها بالغ بر ۸۱ میلیون مترمکعب در سال است.

بیرنوندی با بیان این که در شهر قزوین حدود ۴۰۰ لیتر در ثانیه کمبود آب شرب وجود دارد تصریح کرد: در سال جدید در استان ۱۲ حلقه چاه آب جدید حفر و تجهیز و وارد مدار بهره برداری شده است که از این مقدار ۳ حلقه چاه آن در شهر قزوین حفر و ۱۴۰ لیتر در ثانیه تولید آب به ظرفیت تولید آب شهر قزوین افزوده شده است.

جریمه 2 تا 10 میلیونی برای مشترکان غیر مجاز آب

وی با اشاره به اینکه مشترکان آب که انشعاب غیرمجاز نصب کرده باشند جریمه می‌شوند، تصریح کرد: این مشترکان غیرمجاز ۲ تا ۱۰ میلیون تومان جریمه خواهند شد.

بیرَنوندی اضافه کرد: قبض آب مشترکان پرمصرف هم با جریمه ۱۰ برابری صادر می‌شود.

به گفته این مسئول،اکیپ ناجیان آب با گشت زنی در سطح شهر با مشترکان پرمصرف و همچنین مصارف غیرضروری برخورد می‌کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان همچنین از مشترکانی که از پمپ آب استفاده می‌کنند خواست با ایجاد مخزن و نصب پمپ برروی آن مانع از افت فشار آب برای همسایگان شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار