از سوی سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین؛
همایش صد و یک دلیل ازدواج موفق ویژه داوطلبان سلامت و بانوان کارمند شهرداری قزوین برگزار شد.
کد خبر: ۶۲۸۴۴۹
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۰ 10 July 2018

همایش صد و یک دلیل ازدواج موفق در قزوین برگزار شد

به گزارش تابناک قزوین، همایش صد و یک دلیل ازدواج موفق ویژه داوطلبان سلامت و بانوان کارمند شهرداری و سازمان های تابعه قزوین روز سه شنبه در سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین برگزار شد.

سهیلا خورشیدی مشاور خانواده در این مراسم اظهار کرد: در زندگی ماشینی امروز روابط انسانی کمرنگ تر شده است که بیشترین تاثیر خود را در زندگی زوجین می گذارد.

وی افزود:بهترین تلقی از همسر این است که او را امانت الهی بدانیم که برای آرامش روحی به ما پیوسته است.

این مشاور خانواده با بیان اینکه چهار سال اول زندگی امکان طلاق بالا می باشد، بیان کرد: در اوایل ازدواج چیزی بعنوان بدیهی نداریم جهت رفع سوءتفاهم ها همه چیز باید واضح و شفاف توضیح داده شود تا از بروز مشکلات جلوگیری شود.

به گفته وی، عدم گفت و گو بین زوجین موجب ایجاد سوءتفاهم و در نتیجه سبب دوری و جدایی میان آنان می شود لذا در هر شرایطی زوجین باید با یکدیگر گفت و گو داشته باشند، همچنین قهر کردن شاید در کوتاه مدت باعث رسیدن به خواسته ها شود ولی باعث دوری زوجین از یکدیگر می شود.

خورشیدی افزود:متاسفانه برخی از روجین همسران خود را با دیگران مقایسه می کنند؛ این اقدام همانند فرو کردن دشنه در قلب همسرمان است که باعث جدایی و دوری می شود.

این روانشناس به زوجین توصیه کرد: معصومیت و کودک درون همسران خود را ببینند؛ اینگونه می توانند منعطف تر عمل کرده و مشکلی نیز بروز نمی کند ضمن اینکه همیشه اولین نفر باشند که موفقیت های همسرشان را به او تبریک می گویند و مشوق او باشند، چرا که تشویق کردن شاه کلید ورود به قلب همسرتان است.

خورشیدی با بیان اینکه انسان موفق انسانی است که گذشته را تمام کند به زوجین پیشنهاد کرد اگر مسئله ای در گذشته آنان را آزار می دهد به جای مطرح کرد برای همسرشان و ایجاد مشکل؛ آن را روی کاغذ بنویسند و در سطل زباله بیندازند و لذت با هم بودن را با تکرار گذشته تلخ نکنند.

به گفته وی، مهربان بودن را به حق جانب بودن ترجیح بدهند و به همسرشان عشق بورزند و به او اجازه دهند آن طور که هست و دوست دارد زندگی کند و درصدد تغییر او نباشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار