مدیرکل هواشناسی استان قزوین:
مدیرکل هواشناسی استان قزوین گفت: میانگین بارش در سال زراعی جاری کاهش ۹ درصدی را نسبت به بلند مدت نشان می دهد.
کد خبر: ۶۲۸۰۱۹
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۶ 08 July 2018

کاهش ۹ درصدی بارش باران در قزوین

به گزارش تابناک قزوین، آرش بهاروند بیان کرد: در پاییز 96 بیشترین افزایش دما در سطح کشور را استان قزوین داشته است.

 وی ادامه داد از ابتدای مهر ماه 1396 تا 18 خرداد 97 مجموع بارش استان به میزان 279.1 میلی متر بوده است و این مقدار در مقایسه با همین بازه زمانی در بلند مدت حدود 9 درصد کاهش را نشان می دهد.

 مدیرکل هواشناسی استان قزوین افزود: طی مقایسه اختلاف بارش ماهانه و فصلی سال زراعی جاری و بلندمدت استان قزوین، بیشترین کاهش بارش در آبان ماه حدود 82 درصد رخ داده است؛ البته از اواسط بهمن تا پایان اسفند شاهد وقوع بارش های بیشتری بودیم، به طوری که بارش ها در بهمن ماه 80 و در اسفند 18 درصد افزایش یافت.

 وی افزود: مجدد در فروردین ماه با کاهش شدید بارش مواجه بودیم ولی در اردیبهشت و خرداد مقدار بارش ها مجدد افزایش یافت و در مجموع پاییز 59 درصد کاهش و زمستان 17 درصد افزایش و بهار 8 درصد افزایش بارندگی را نشان می دهند.

 بهاروند خاطرنشان کرد: استان قزوین با مساحت 15 هزار و 776 کیلومتر مربع، 0.96 درصد از مساحت کشور را شامل می شود و سهم بارش آن از میانگین بارش کل کشور 1.4 درصد است که نسبت کاهش بارندگی در آن به نسبت استان های دیگر وضعیت نرمال تری دارد.

 وی با اشاره به افزایش دما در استان تصریح کرد: بیشترین افزایش دما در دی ماه با 4.3 درجه رتبه اول و آبان و اسفند با 3.6 درجه در رتبه بعدی قرار دارد و به طورکلی زمستان 3.8 درجه و پاییز 1.1 درجه افزایش دما را نسبت به بلندمدت نشان می دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار