از سوی کمیته امداد؛
معاون حمایت و سلامت اداره کل کمیته امداد قزوین گفت: طی سه ماهه نخست سال جاری یک هزار کودک دچار سوء تغذیه در استان زیر چتر حمایتی این نهاد قرار گرفتند.
کد خبر: ۶۲۸۰۱۳
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵ 08 July 2018

هزار کودک مبتلا به سوء تغذیه در قزوین حمایت شدندبه گزارش تابناک قزوین، محمد صیادی با اعلام این خبر افزود: سرانه پرداختی برای هر یک از این کودکان ماهیانه 920هزار ریال است.

وی اظهار  کرد: امسال یک میلیارد و 840 میلیون ریال اعتبار در این بخش هزینه می شود.

به گفته این مسئول، این سبد غذایی به کودکان زیر پنج سال تعلق می گیرد که اختلال رشد ناشی از سوء تغذیه آنها توسط کارشناسان بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مورد تایید قرار گرفته باشد.

وی اضافه کرد: در این طرح هر کودک باید حداقل 2 دوره 6 ماهه تحت حمایت قرار گیرد تا مراتب پایش رشد آن به صورت کامل انجام و شرایط رفع سوء تغذیه وی به تایید مراکز بهداشتی و درمانی برسد.

معاون حمایت و سلامت اداره کل کمیته امداد استان قزوین تصریح کرد: در سال گذشته 16هزار کودک مبتلا به سوء تغذیه و 17مادر باردار شیرده از حمایت تغذیه این نهاد با 8 میلیارد و 950 میلیون ریال بهره مند شدند.

به گفته وی، سرانه تغذیه هر مادر شیرده تحت حمایت در قالب در این طرح ماهانه یک میلیون ریال است.

صیادی تصریح کرد: سوء تغذیه از جمله بیماری هایی است که نیازمند به بررسی و مراقبت بیشتر دارد و عدم کنترل این بیماری عوارض جبران ناپذیری را به دنبال خواهد داشت .

وی هدف از اجرای این طرح را ارتقای تغذیه کودکان مبتلا به سوء تغذیه و نیازمند جهت افزایش آگاهی و نگرش و عملکرد جامعه هدف در زمینه تغذیه صحیح و رعایت و تعادل در برنامه غذایی روزانه و توسعه دانش و مهارت مادران در زمینه الگوی تغذیه مناسب و رشد کودک عنوان کرد.

در حال حاضر بیش از 21هزار خانوار 34هزار و 900ن فر در استان قزوین تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند که از این تعداد هزارو 685نفر ایتام هستند که 20هزارو 543حامی حمایت مادی و معنوی ایتام را بر عهده دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار