نماینده مردم قزوین،البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی:
زرآبادی،نماینده مردم قزوین،البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: اثربخشی جشنواره کتابخوانی رضوی نیازمند توجه به ذائقه نسل جوان است.
کد خبر: ۶۲۷۹۰۷
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰ 08 July 2018

اثربخشی جشنواره کتابخوانی رضوی نیازمند توجه به ذائقه نسل جوان است

به گزارش تابناک قزوین،سیده حمیده زرآبادی ضمن دعوت عموم مردم جهت شرکت در جشنواره کتابخوانی رضوی افزود: جشنواره کتابخوانی رضوی راهکار مطلوبی جهت توسعه فرهنگ مطالعه در سطح جامعه است ولی با توجه به خصوصیات و ویژگی های نسل جدید باید به دنبال راهکارهای دیگری نیز باشیم تا این جشنواره ها با ویژگی نسل جدید نیز تطابق و تناسب داشته باشد تا ما در ترویج فرهنگ رضوی موفقیت بیشتری کسب کنیم.

وی اظهار کرد: باید توجه داشته باشیم که این جشنواره هر ساله چه میزان از اقشار و طبقات جامعه و گروه های مختلف فکری و اصحاب قلم را به سوی خود می کشاند.

این نماینده مجلس افزود:تاثیر گذاری میزان مطالعه در جامعه فرایندی است که باید از همان اوان کودکی در ذهن افراد نهادینه شود که این امر با آموزش والدین و نیز در مهدکودک ها و مدارس محقق می شود که ما باید به آن توجه ویژه ای داشته باشیم.

به گفته وی، کتاب باید بیش از پیش در معرض دید مردم قرار بگیرد به طور مثال نمایشگاه های کتاب محلی برای نمایش کتاب و نه فقط فروش آن ایجاد شود.

زرآبادی یادآور شد: البته نمایشگاه های کتاب به مدت یک هفته تا 10 روز در سال برگزار شود که تمرکز آن بیشتر به فروش کتاب هست،برگزاری نمایشگاه صرفا با هدف و ماهیت فروش کتاب منجر به فاصله میان مردم و کتاب می شود که به طور قطع نقش چندانی در افزایش سرانه مطالعه ندارد.

گفتنی است، نهاد کتابخانه های عمومی کشور به منظور انتخاب و معرفی مناسب در هشتمین جشنواره کتابخوانی امام رضا(ع) به بررسی و ارزیابی منابع مطالعاتی منتشر شده با موضوع زندگی و سیره امام رضا(ع) و حضرت معصومه (س) اقدام کرد تا مناسب ترین کتاب ها را برای علاقمندان به مطالعه و فرهنگ رضوی در سراسر جهان ارائه کند.

سامانه اینترنتی مستقل جشنواره کتابخانه رضوی به منظور سهولت در ثبت نام و اطلاع از آخرین اخبار رویدادهای این جشنواره به آدرس razavi.iranpl.ir در دسترس علاقمندان به کتابخوانی و معارف رضوی قرار گرفته است.

منابع هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی می توانند در پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور به آدرس(www.iranpl.ir) با پایگاه اطلاع رسانی اداره کل کتابخانه های عمومی استان قزوین به آدرس اینترنتی www.qazvinpl.irقابل دریافت است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار