معاون عمرانی استاندار:
معاون عمرانی استاندار گفت: در صورت مشاهده آبیاری بی رویه فضاهای سبز، برخورد جدی خواهد شد.
کد خبر: ۶۲۷۸۸۵
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۶ 08 July 2018

با آبیاری بی رویه فضاهای سبز برخود می شود

به گزارش تابناک قزوین،"علی فرخزاد" با بیان این مطلب افزود: شهرداری ها آبیاری فضای سبز را از 10 شب تا 6 صبح انجام دهند. همچنین شهرداری ها موظفند در اسرع وقت شبکه ابرسانی فضای سبزشان را اصلاح کرده و نیز بر روی تانکرهای آبی که اقدام به آبیاری فضای سبز می نمایند، کنترل جدی داشته باشند تا حتی المقدور از اسراف آب جلوگیری شود.


فرخ زاد افزود: با توجه به شرایط بحرانی آب ، می توان  با رعایت مسائل فنی و حفظ سلامت مردم از آب‌های بازچرخانی استفاده نمود و در اماکنی که امکان استفاده از پساب نباشد ،از آب‌های زیرزمینی استفاده کرد.

 وی خاطر نشان کرد: اکنون با توجه به بحران خشکسالی  استفاده بی رویه آب  در فضاهای سبز چندان عقلانی به نظر نمی‌رسد. با گشت روزانه در استان ، می توان آبیاری در ساعات اوج گرما و نیز اتلاف بی رویه اب از طریق شبکه های ابرسان را مشاهده کرد، که در صورت ادامه این روند حتما برخورد جدی خواهد شد.


این مسئول با اشاره به تجارب کشورهایی که با این بحران مواجه بوده اند، افزود: برای عبور از این بحران باید ضربتی عمل نمود، تشکیل گروهی با عنوان پلیس آب با هدف آموزش مشترکین نسبت به اهمیت آب و نحوه صرفه‌جویی در مصرف آن و همچنین نظارت بر روند اجرای مصوبات محدود کننده مصرف آب توسط مشترکین،  و نیز افزایش جریمه روزانه مشترکین پرمصرف می تواند اقدامات مثمر ثمری در این زمینه باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار