مدیرکل کمیته امداد استان قزوین:
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: تاکنون پنل خورشیدی ۳۷ مددجو به شبکه برق متصل شده و اقدامات برای تکمیل هفت واحد دیگر در حال اجراست.
کد خبر: ۶۲۷۴۹۷
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰ 07 July 2018

پنل خورشیدی ۳۷ مددجو به شبکه برق متصل شد

به گزارش تابناک قزوین، مجید مؤمنی، ایجاد پنل های خورشیدی و درآمدزایی برای مددجویان را اقدامی اقتصادی و پایدار برای ارتقای درآمد خانوارها دانست و بیان کرد: تأکید کمیته امداد بر ایجاد بسترهای مناسب و پایدار برای درآمدزایی مددجویان است چراکه با چنین رویکردی می‌توانیم به سمت فقرزدایی واقعی پیش برویم.

وی افزود: کمک‌های مقطعی و موردی باید محدود و موقت برای بازتوانی و رسیدن مددجو به توانمندی باشد، کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز مددجویان را در پالایش و بررسی دوره‌ای مورد ارزیابی قرار داده و توانمندی و توانایی آنها را مورد بررسی قرار می‌دهد تا بتوانند خود صاحب درآمد شوند.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین بیان کرد: نصب و راه اندازی پنل های خورشیدی برای مددجویانی انجام می‌شود که توانایی کار نداشته و در مناطق روستایی با موقعیت جغرافیایی مناسب برای جذب نور خوشید زندگی می‌کنند.

وی اعلام کرد: تاکنون پنل خورشیدی ۳۷ مددجو به شبکه برق متصل شده و اقدامات برای تکمیل هفت واحد دیگر در حال اجراست.

مؤمنی توضیح داد: خرید برق تولیدی از این پنل ها براساس قرارداد با شرکت برق تا ۲۰ ساله انجام می‌شود که همه هزینه‌ها از محل تسهیلات تأمین و اقساط این تسهیلات نیز از محل برق تولید شده استحصال خواهد شد.

وی تأکید کرد: در واقع مددجویان برای تجهیزات نصب شده هزینه‌ای را پرداخت نمی‌کنند و هزینه مذکور از محل تسهیلات اعطایی منابع داخلی کمیته امداد و تسهیلات بانکی تأمین می‌شود و از محل درآمد مددجو کسر خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین توضیح داد: افراد سالمند که توانایی جزئی حرکت داشته باشند با نصب این پنل های خورشیدی می‌توانند ماهیانه درآمدی بیش از یک میلیون تومان داشته باشند البته بخشی از میزان درآمد آنها بستگی به تنظیم و مرابت از پنل های خورشیدی دارد که در این زمینه آموزش‌های لازم ارائه می‌شود.

مؤمنی با اشاره به توجه کمیته امداد به خرید کالای ایرانی عنوان کرد: در حال حاضر موضوع خرید پنل های خورشیدی با رویکرد استفاده از تولیدات داخلی مورد توجه ماست ولی در این بین بر دو موضوع کیفیت و قیمت آن توجه جدی داریم تا بتوانیم ضمن استفاده از کالای مرغوب، هزینه تمام شده را نیز کاهش دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار