رئیس کل دادگستری قزوین:
رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت:مولفه هایی چون اقتدار و توانمندی نیروهای نظامی و انتظامی، امکانات و حضور مردم در افزایش امنیت موثر است ولی آنچه نقش اساسی دارد تعمیق باورهای دینی است.
کد خبر: ۶۲۴۰۶۹
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵ 27 June 2018

تعمیق باورهای دینی کاهش آسیب های اجتماعی را به دنبال دارد/ لازم است که نگاه مردم به زندان و حبس تغییر کند

به گزارش تابناک قزوین، حجت الاسلام نورالله قدرتی روز چهارشنبه در دیدار با مردم شهر محمودآباد که به مناسبت هفته قوه قضاییه در مسجد جامع این شهر برگزار شد، گفت: امنیت خواست عمومی همه هر جامعه و مردم است و کسی نیست که بگوید به امنیت نیاز نداریم.

رئیس کل دادگستری استان قزوین افزود: امنیت باید احساس شود چون هر فعالیت و زندگی عادی بدون امنیت سرانجامی نخواهد داشت و آسایش و رفاه هم لازم است تا مردم در آسایش زندگی کنند البته این رفاه باید در حدی باشد که معقول باشد.

این مقام ارشد قضایی استان با بیان اینکه جهل بدترین درد زمان است گفت: جهالت ریشه شرارت و بدبختی است و امروز وظیفه ما است که بتوانیم تلاش کنیم جامعه ای سرشار از آگاهی درست داشته باشیم.

وی یادآورشد: امروز افراد مذهبی نباید نقش و حضور خود را محدود به فضای مساجد و محافل دینی محدود کنند بلکه در جهت امر به معروف و نهی از منکر باید برای هدایت جامعه وقت بگذارند و البته این کار باید با حوصله، صبر و دقت صورت گیرد.

قدرتی تأکید کرد: باید روی عقل فرزندانمان کار کنیم، باید نسل جوان جامعه را عاقل کرد تا افراد از درون تکان خورده و به خود آیند که چه گوهر گرانقدری را به بهای ناچیز می فروشند.

رئیس کل دادگستری قزوین بیان کرد: زمانی که حرف از آسیب های اجتماعی و جرائم می شود؛ اشتغال، فقر، بی سوادی و مسائلی از این دست مطرح می شود اما نگاه قرآن و معارف دینی به جرائم و آسیب های اجتماعی متفاوت است.

وی ادامه داد: با نگاه معارف دینی اگر بشریت بخواهد به صلاح، ثبات و عدالت که گمشده بشریت در طول تاریخ است، برسد باید خود را شناخته و ارزش خود را بداند و باور داشته باشد که در این جهان مسافری بیش نیست.

به گفته این مقام قضایی،امروز جامعه در جهت کاهش جرائم و آسیب های اجتماعی به این نیاز دارد که خود مردم پا به میدان بگذارند زیرا تا زمانی که خود مردم نخواهند اتفاق مثبتی نخواهد افتاد.

رئیس کل دادگستری استان در پایان با اشاره به سیاست کاهش جمعیت کیفری و حبس زدایی در قوه قضایی توضیح داد: حدود ۴ هزار زندانی در استان به هیچ عنوان زیبنده این استان با پیشینه فرهنگی و مذهبی کهن نیست و لازم است که نگاه مردم به زندان و حبس تغییر کند و به این باور برسند که زندان جای مناسبی برای تربیت و اصلاح افراد نیست و در این مسیر به بازبینی قوانین نیز نیازمندیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار