رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: اجرای طرح نوین آبیاری امسال تنها در صورت مشارکت کشاورزان و پرداخت سهم ۱۵ درصدی عملیاتی خواهد شد.
کد خبر: ۶۲۳۳۳۹
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۲ 25 June 2018

طرح آبیاری تنها در صورت مشارکت کشاورزان در قزوین اجرایی می شود

به گزارش تابناک قزوین،فاطمه خمسه روز دوشنبه در کارگروه ساماندهی و اجرای سیستم آبیاری نوین که در سالن باغستان قزوین برگزار شد اظهار کرد: از ابتدای سال جاری عملیات اجرایی ۸ هزار و ۸۸۷ هکتار از اراضی کشاورزی استان به سامانه نوین آبیاری آغاز شده است که تا پایان سال جاری این میزان به اتمام خواهد رسید.

عملیات اجرایی سامانه نوین آبیاری با ۲۹۶ طرح

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون عملیات اجرایی سامانه نوین آبیاری با ۲۹۶ طرح آغاز شده است.

خمسه بیان کرد: این میزان طرح های آبیاری نوین از فروردین ماه سالجاری آغاز شده و پیشرفت فیزیکی خوبی دارند و اکثر طرحها با توجه به اقدامات انجام شده در تیر، مرداد و شهریور ماه پیشرفت خوبی خواهند داشت و به انجام می رسند.

وی تصریح کرد : سهمیه استان برای سال جاری در راستای اجرای طرح اقتصاد مقاومتی ۵ هزار و ۹۵۰ هکتار است ولیکن با توجه به سطح تعهد داده شده در مصوبات هیئت دولت پیش بینی این است که تا پایان سال جاری به ۱۰ هزار هکتار برسد.

53 درصد پیشرفت فیزیکی طرح های آبیاری نوین در استان 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یاد آور شد: متوسط پیشرفت فیزیکی طرح های آبیاری نوین در استان ۵۳ درصد است.

وی بیان کرد: متاسفانه مشکل اساسی در اجرای طرح های آبیاری نوین، عدم مشارکت کشاورزان در اجرای طرح هاو سهم خودیاری است که بخاطر عدم تامین نقدینگی و سرمازدگی محصولات کشاورزی است.

خمسه تاکید کرد: طرح های آبیاری نوین باید با شتاب و سرعت بیشتری انجام شود تا طرح های نیمه تمام به اتمام برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار