استاندار قزوین:
استاندار قزوین گفت:رخورداری از آمار دقیق در حوزه جمعیت ، نیاز اصلی و اساسی برنامه ریزی صحیح و کامل و آینده نگر در سطح استان و کشور است.
کد خبر: ۶۲۳۰۹۶
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۱ 25 June 2018

به گزارش تابناک قزوین،"عبدالمحمد زاهدی"   در نشست ثبت وقایع حیاتی استان قزوین اظهار کرد: تا زمانی که آمار کاملی از جمعیت اعم از ولادت،جابه جایی، ازدواج و طلاق نداشته باشیم برنامه ریزی ما کامل نخواهد بود.

وی افزود: هرچقدر به سازمان ثبت احوال کشور و ادارات کل ثبت احوال استان ها در جهت ثبت وقایع حیاتی کمک کنیم درواقع به بهبود شرایط برنامه ریزی در استان و کشور کمک کرده ایم چون برنامه ریزی برای آینده بدون دسترسی به آمار صحیح، دقیق و جامع از وضع جمعیت ممکن نخواهد بود.

استاندار گفت: هشت و نیم درصد علل وفات در استان بدلیل حوادث رانندگی بوده که بالاتر  از میانگین کشوری است بنابراین باید به فکر کاهش هرچه بیشتر سوانح جاده ای باشیم. 

زاهدی اضافه کرد:رای ثبت نام کارت ملی هوشمند نیز باید اطلاع رسانی از سوی صدا و سیما و رسانه ها صورت گیرد تا کسانی که هنوز اقدام نکردند به سرعت ثبت نام کنند.

وی با اشاره به کاهش جمعیت روستایی گفت:خرد شدن اراضی کشاورزی موجب شده کشاورزان آسیب ببینند و باید به گونه ای برنامه ریزی کرد که بتوان با بزرگ کردن مساحت اراضی از افزایش هزینه های کشاورزی جلوگیری کرد و جمعیت روستاها بیشتر شود.

زاهدی با اشاره به ثبت دیرهنگام وقایع وفات و تولد در برخی نقاط استان،گفت: شورای تامین شهرستان ها بسیار باید در این زمینه دقت کنند چون غفلت در این زمینه موجب برنامه ریزی های نادرست خواهد شد.

استاندار قزوین ادامه داد:همه توان خود را باید به کار بگیریم تا سامانه کارت هوشمند ملی به طور کامل در استان اجرا شود تا جلوی همه سوء استفاده ها و مشکلات بعدی را بگیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار