کد خبر: ۶۲۲۳۳
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۳ 15 July 2015

تقریبا شهریور ماه سال گذشته بود که رسانه های قزوین خبر از حضور رئیس جدید علوم پزشکی در استان دادند. دکتر منوچهر مهرام که در مراسمی با حضور معاون بهداشتی وزارت بهداشت و مدیران استانی سکان هدایت بهداشت و درمان استان قزوین به دست گرفت.
منوچهر مهرام، متولد سال 1343 اهواز، دانش آموخته رشته دکترای حرفه ای پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، دانش آموخته رشته دکترای تخصصی کودکان از دانشگاه علوم پزشکی اهواز است و دوره آموزشی مدیریت خدمات سلامت در انگلستان، سابقه حضور داوطلبانه 34 ماهه در دفاع مقدس را در پرونده خود داشت..

وی دانشیار و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، مدیرکل و مجری کشوری پروژه های بهداشت، درمان بانک جهانی؛ معاون بهداشتی، آموزشی و رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زنجان، مدیر گروه کودکان دانشگاه علوم پزشکی قزوین را در سابقه خود دارد و مؤلف کتاب» راهی به سوی توسعه سالم استان، مروری بر برنامه جامع سلامت استان قزوین» نگارنده 28 عنوان مقاله، 16 عنوان انگلیسی در مجلات معتبر ملی و جهانی، تدوین و ارائه مقاله در بیش از 40 کنگره ملی و بین المللی و 35 مورد اجرای طرح مصوب و سرپرستی پایان نامه های پژوهشی را انجام داده است.

و همه این سوابق سبب شدتا امید داشته باشیم به توسعه سلامت و بهداشت در قزوین . اما با گذشت چیزی نزدیک به 7 ماه از تصدی گری ریاست این دانشگاه توسط مهرام ماجراهایی دامن گیر دانشگاه علوم پزشکی و مهرام شده است که شاید بخش قابل توجهی از آن به بی انصافی برخی رسانه ها مرتبط باشند.

ماجرا از جائی شروع شد که به قول دکتر مهرام رسانه با هدف ترغیب مردم به نارضایتی وارد کار شدند و این ها همه در شرایطی است که باز هم به گفته دکتر مهرام کادر درمانی و پزشکی قزوین با شرایط سخت فعالیت می کنند.

البته که هدف از نگارش این پیام جانب داری از شخص یا دستگاه خاصی نیست اما نیاز است تا مردم استان به ماجراهای بهداشتی و درمانی قزوین نگاه دیگری داشته باشند.

پرده اول- الهی پولت خرج دوا و درمون نشه؟؟؟

ماجرا از جائی شروع می شود که هزینه کردن برای بهداشت و درمان برای ما با نارضایتی همراه است، کمتر کسی است که از پولی که در راه درمان خود هزینه کرده است راضی باشد حال این پول صرف تزریق آمپول برای سرماخوردگی باشد یا عمل قلب.. مهم این است که ما باور داریم پولی که بابت درمان پرداخته می شود ناحق بوده؛ جدای از این که چه خدماتی ارائه شده، چه پزشکانی و با چه تخصصی مارا ویزیت کرده اند؟

پرده دوم-بیمارستان های استیجاری قزوین

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین با اشاره به مشکلات بی اندازه در حوزه بهداشت و درمان در استان قزوین گفت: ما معتقدیم که بیمارستان های موجود در شان مردم نیست اما واقعا چاره دیگری نداریم چرا که اکثر بیمارستان های قزوین استیجاری هستند و از این رو نه توان ساخت و ساز در این بیمارستان ها وجود دارد و نه امکان افزایش کادر. در حال حاضر تنها بیمارستان استاندارد قزوین بیمارستان ولایت است که آن هم ظریفت محدودی را دارد و نمی تواند بیش از ظرفیت فعالیت کند از سوی دیگر همه تلاش ما بر این است که اگربیمارستان مناسب نیست کادر پزشکی و فعالیت هایی که در آن انجام می شود پاسخگوی نیاز مردم باشد.

پرده سوم-تنها بیمارستان سوانح رانندگی؛

بی انصافی ها تا کجا؟؟؟؟ دکتر مهرام با اشاره به این که بیمارستان شهید رجایی قزوین تنها بیمارستان سوانح رانندگی در قزوین است گفت: استان قزوین یک استان عبوری است و هر روزه شاهد آمار بالایی از تصادفات هستیم که به این بیمارستان منتقل می شود و به طبع با توجه به شرایط بودجه ای خاص امکان افزایش کادر پزشکی در این بیمارستان فراهم نیست و لذا بیماران باید شرایط را درک کنند؛ بیمارستان سوانح رانندگی شرایط خاص خود را دارد هر لحظه ممکن است آمار بالایی از مجروحین به این بیمارستان منتقل شوند که هیچ کدام وضعیت خوبی ندارند و با همه این ها، فشار کاری بالایی روی کادر این بیمارستان وجود دارد، شرایط کاری سخت کادر این بیمارستان را نیز در نظر بگیرید و بعد به راحتی حاصل سال ها زحمت و تلاش را با یک کلمه از بین ببرید

پرده چهارم-همه بیمارستان های قزوین مجهز به دوربین مداربسته هستند؛

ناراضیان شکایت کنند-دکتر مهرام با اشاره به این که برای پیشگیری از تخلفات تمام بیمارستان های قزوین مجهز به دوربین مدار بسته هستند گفت: واقعا اگر تخلف و بی توجهی در هر یک از بیمارستان های قزوین صورت گرفته مردم با استفاده از شماره تلفن 3367110 با ذکر تاریخ و ساعت شکایت خود را اعلام کنند و مطمئن باشند که با استفاده از فیلم های موجود در اسرع وقت رسیدگی خواهد شد اما مشکل این جاست که بیماری کم طاقتی به همراه دارد گاهی پیش می آید که بیمار گلایه می کند که من یک ساعت منتظر پزشک بوده ام این در حالی است که تنها چند دقیقه منتظر بوده...

پرده پنجم-جراح مستقردر همه بیمارستان های قزوین؛

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: در حال حاضر در همه بیمارستان های قزوین کادر پزشکی و جراحی مستقر هستند و هر ساعتی از شبانه روز که بیمار احتیاج به جراحی و خدمات ویژه پزشکی داشته باشد باید جراحی انجام شود و همه این ها در راستای رفع مشکلات مردم و نارضایتی مردمی است.

بیمارستان 1000 تخت خوابی بسیاری از مشکلات قزوین را رفع خواهد کرد

مهرام در پایان گفت: همه تلاش ما این است که در آینده نزدیک بیمارستان 1000 تخت خوابی استان را تاسیس کنیم که اقدامات قانونی در این زمینه انجام شده است اما در حال حاضر تنها مشکل موجود تامین زمین است که با همکاری مسئولین شهری در آینده نزدیک زمین مناسب فراهم خواهد شد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار